Iulian Stanciu şi-a atins aproape toate obiectivele propuse anul acesta, iar în anii ce vor urma ţintele sale sunt şi mai spectaculoase. Omul de afaceri a devenit acţionar unic la Network One Distribution (fostul Asesoft) şi Flanco, după ce în prealabil a cooptat Naspers, unul dintre cele mai active grupuri media internaționale, în acționariatul eMag. Şase luni de întâlniri şi discuţii a avut Stanciu cu sud-africanii de la Naspers înainte să bată palma, însă ceea ce nu se ştie este că, timp de doi ani, a insistat pe lângă Sebastian Ghiţă să renunţe la acţiunile sale.

„Am vrut ca Sebastian Ghiţă să iasă din acţionariatul Asesoft pentru că direcţiile noastre nu mai erau compatibile. A lui cu media, energie, politică şi a mea cu un business construit cărămidă cu cărămidă, fără legături cu statul. Lucrurile trebuiau să se separe, pentru că altfel ambele părţi ar fi avut de pierdut“, spune Stanciu, care nu crede că va mai face vreodată afaceri cu mogulul media.

După tranzacţia eMAG-Naspers au apărut tot felul de comentarii,  care reclamau faptul că eMAG a ajuns pe mâna străinilor. Stanciu consideră că astfel de comentarii sunt eronate. „Capitalurile n-au ţară. Important este know-how-ul. Ca «România SRL» să crească, trebuie ca oamenii din interior să crească şi ei. Ca să creştem, trebuie să avem acces la know-how, iar pentru a avea acces la el trebuie să cedăm ceva. Am cedat o parte şi câştigăm foarte mult pe partea cealaltă, pentru că reuşim să mergem cu o viteză mult mai mare în afară“, afirmă omul de afaceri. Imediat după tranzacţie, eMAG a demarat operaţiunile în Bulgaria, ţară unde comerţul online reprezintă 2%. Stanciu este încrezător că, până la finele anului, eMAG va fi lider pe comerţul online în Bulgaria, iar în trei ani va deţine 10% din întregul retail. „Mă aştept să creştem rapid. Cel mai apreciat jucător online în Bulgaria este eBay“, declară Stanciu.

După Bulgaria, Stanciu vrea să extindă operaţiunile eMAG în Turcia, o piaţă de zece ori mai mare decât România, cu zeci de magazine online, şi Ucraina, o piaţă de şapte ori mai mare decât cea locală. În Turcia, eMAG ar urma să pătrundă în trimestrul trei al anului viitor, iar în Ucraina la începutul anului 2014. De ce aşa repede? „Avem o fereastră de timp în care putem să ne mişcăm până când vor ajunge aici jucători mari, precum Amazon, eBay“, spune Stanciu.

În ceea ce priveşte competiţia cu Amazon, omul de afaceri nu este foarte îngrijorat, afirmând că, în prezent, serviciile eMAG sunt peste cele ale americanilor. Acesta enumeră o serie dintre avantajele oferite de eMAG, precum livrare în 24 de ore sau în aceeaşi zi, oriunde în ţară, returnarea produsului în 30 de zile chiar dacă a fost folosit, plata ramburs şi faptul că oamenii au la dispoziţie showroomuri şi angajaţi specializaţi pe care îi pot consulta. eMAG are, în prezent, şapte showroomuri şi pregăteşte, anul acesta, deschiderea celui de-al optulea, în Braşov.  „Cei de la Amazon au de trecut nişte bariere de logistică, de localizare de produs, de mod de plată. Ei nu acceptă plata cu cash, iar comportamentul esticilor, în general, este de a plăti cash, nu cu cardul. Acesta este unul dintre elementele pe care noi le-am scos în faţă şi prin ultimele reclame, faptul că poţi să plăteşti cu cash“, precizează Stanciu. Reclama eMAG, care este difuzată în prezent pe micile ecrane, are rolul de a educa oamenii în ceea ce priveşte comerţul online. „eMAG are o cotă de 70% din comerţul online din România. Ar fi o direcţie greşită să încercăm să creştem cota aceasta, încercăm să creştem piaţa“, explică antreprenorul. Principalii concurenţi ai eMAG pe piaţa locală sunt PCFun.ro, evoMAG, Cel.ro sau PCGarage.ro.

Flanco a depăşit Domo

În ceea ce priveşte Flanco, compania pe care Stanciu a cumpărat-o în urmă cu doi ani, aceasta a crescut foarte mult şi a recuperat teren în faţa competitorilor. Stanciu a dezvăluit, în exclusivitate, că Flanco este numărul doi în piaţă de câteva luni, peste Domo, şi ţinteşte prima poziţie, deţinută în prezent de Altex. Omul de afaceri spune că diferenţa o fac angajaţii. „Avem magazine în oraşe din ţară care nu se află în cel mai mare centru comercial, dar avem cele mai bune vânzări. Acest lucru se întâmplă pentru că am investit în oameni şi cine a cumpărat o dată de la Flanco rămâne client fidel, deoarece a avut o experienţă foarte bună de cumpărare“, potrivit lui Stanciu.  Atât la eMAG, cât şi la Flanco, perioada următoare este foarte aglomerată deoarece se apropie Black Friday.

Black Friday marchează deschiderea sezonului de reduceri, iar dacă anul trecut a fost un succes, anul acesta va fi senzaţional. „Va fi de cinci ori mai spectaculos. Ne aşteptăm la un trafic simultan de 200.000 de oameni, iar pe întreaga zi la trei milioane de persoane. Anul trecut ne-am pregătit la un trafic simultan undeva la 50.000 de oameni şi am avut 100.000 de persoane pe site. Este o provocare pentru noi. E ca şi cum s-ar derula o lună întregă într-o singură zi“, explică Stanciu. Anul trecut oamenii au putut cumpăra produse care au avut şi 80% reducere, omul de afaceri amintind că telefonul Samsung Galaxy S II a avut cel mai bun preţ din Europa, iar o plasmă Panasonic de 5.000 de lei s-a vândut la jumătate de preţ.