Daewoo Electronics, al treilea producător de electrocasnice din Coreea de Sud după vânzări, a funcţionat din 2000 conform unui program de reeşalonare a datoriilor (la cererea creditorilor), din cauza datoriilor uriaşe.

Anul trecut creditorii Daewoo Electronics au acceptat oferta companiei iraniene Entekhab Industrial Group, în dauna celei lansată de Electrolux. De atunci creditorii au extins data limită pentru ca Entekhab să achite preţul de 471,5 miliarde de woni (420 milioane de dolari) până în 7 aprilie.

În 2009, Daewoo Electronics a avut vânzări de 1,13 mii de miliarde de woni.

‘Dacă vor reveni la noi, cu siguranţă vom discuta cu ei. Ei ştiau că suntem interesaţi, şi încă suntem interesaţi. Dacă sună telefonul, voi răspunde’, a afirmat Keith McLoughlin.

Acţiunile Electrolux au scăzut anul acesta cu 16%, evaluând compania suedeză la 50 miliarde de coroane (7,8 miliarde de dolari), comparativ cu un declin de 6,1% al rivalului Whirlpool.

Achiziţiile din Coreea de Sud şi Egipt ar putea face parte din strategia Electrolux de a se extinde pe pieţele emergente în creştere rapidă. Vânzările companiei din regiunea Asia Pacific şi America Latină au ajutat la contracararea declinului vânzărilor înregistrat în Europa şi America de Nord, în trimestrul patru din 2010.

Profitul net al producătorului suedez de electrocasnice a crescut în ultimul trimestrul din 2010 cu 2%, datorită costurilor mai reduse de restructurare în Europa şi America de Nord.

În 2010, Electrolux a înregistrat un profit de aproape 4 miliarde de coroane, în creştere faţă de 2,6 miliarde de coroane în 2009, datorită cheltuielilor mai scăzute.

Directorul general Keith McLoughlin a avertizat că în 2011 costul materiilor prime va creşte între 1,5 şi 2 miliarde de coroane faţă de anul anterior. Pentru a contracara această evoluţie, McLoughlin a anunţat că Electrolux intenţionează efectueze o creştere generală a propriilor preţuri în America de Nord iar în Europa creşterea va fi mai selectivă.

Electrolux a închis anul trecut unele fabrici din Europa Occidentală şi a relocat producţia în Est pentru a reduce costurile, din cauza efectelor recesiunii şi a creşterii preţurilor materiilor prime.

Electrolux este prezent în România din 1995 şi este reprezentat local de divizia de vânzări şi marketing în Bucureşti, precum şi de fabrica de aragazuri la Satu Mare, din care deţine 99,52 la sută din acţiuni.

La fabrica Electrolux din Satu Mare este realizată majoritatea producţiei de aragazuri Zanussi din Europa. Piaţa de desfacere este foarte variată, iar producţia se realizează atât pentru piaţa românească cât şi pentru pieţe străine ca Rusia, ţările balcanice, statele baltice, Israel, Finlanda, Suedia şi Norvegia. Până în prezent, grupul suedez a investit peste 31 milioane euro în dezvoltarea fabricii din Satu Mare.
SURSA: Agerpres