Cunoscuta banca britanică HSBC a anunțat că va închide încă 114 sucursale în Marea Britanie începând cu luna aprilie 2023.

Motivul: numărul clienților care le folosesc a scăzut semnificativ de la debutul pandemiei.

Continuă trendul de închidere a sucursalelor bancare. Tranzacţiile online sunt tot mai des folosite acum

Banca a declarat că va încerca să redistribuie personalul afectat, dar aproximativ 100 de persoane își vor pierde inevitabil locurile de muncă.

Băncile au închis mii de sucursale în ultimii ani, în condițiile în care tot mai mulți oameni fac tranzacții bancare online, iar creditorii reduc costurile. HSBC a transmis că va investi în modernizarea celor 327 de sucursale rămase, însă sindicaliştii acuză conducerea băncii că își abandonează clienții, notează BBC.

„Fără o responsabilitate socială corporativă care să solicite băncilor să rămână pe străzile noastre pentru a ajuta persoanele în vârstă, cu handicap sau vulnerabile, atunci accesul la numerar și la serviciile bancare va fi pierdut pentru totdeauna”, afirmă Dominic Hook, responsabil național la Unite.

Jackie Uhi, directorul general responsabil pentru distribuție în Marea Britanie al HSBC, a declarat că oamenii își schimbă modul de a face banking, iar numărul de clienți din multe sucursale a ajuns la un „minim istoric, fără semne de revenire”.

„Efectuarea de operațiuni bancare de la distanță devine norma pentru marea majoritate dintre noi”, a adăugat oficialul HSBC.

Ea a precizat că decizia de a închide o sucursală „nu este niciodată ușoară sau luată cu ușurință”, mai ales dacă este vorba de ultima sucursală dintr-o zonă.

Clienţii vârstnici sunt cei mai afectaţi de această decizie

Reprezentantul HSBC a adăugat că banca investește în măsuri „post-închidere”, cum ar fi furnizarea gratuită de tablete pentru a-i ajuta pe unii clienți ai sucursalelor să efectueze operațiuni bancare în format digital.

În timp ce este inevitabilă închiderea unor sucursale, viteza acestor închideri este cea cauzează acum îngrijorare. Sute de sucursale bancare sunt desființate în fiecare an. Acest ritm este mult mai rapid decât cel în care pot fi deschise potențiale sucursale de înlocuire pentru a-i ajuta pe cei rămași în dificultate.

Unele sucursale HSBC deservesc mai puțin de 250 de persoane pe săptămână, au transmis reprezentanţii băncii britanice, în timp ce mai mult de nouă din zece tranzacții la bancă se fac acum în mod digital.

„Este inacceptabil pentru clienții băncilor să aștepte până la 30 de minute pentru a vorbi cu cineva (prin telefon) atunci când aceasta este singura lor opțiune, deoarece sucursala lor locală a dispărut”, spune Tobias Gruber, directorul executiv al brokerului de credite My Community Finance.

Acesta este de părere că băncile ar trebui să folosească banii pe care îi economisesc prin închiderea sucursalelor pentru a îmbunătăți serviciile bancare digitale și prin telefon.

„Mișcarea rapidă către serviciile bancare digitale din ultimii ani a cauzat probleme uriașe pentru mulți clienți mai în vârstă, care, fie din motive de sănătate, fie din motive personale, nu sunt capabili să se deplaseze online”, a subliniat şi Caroline Abrahams, reprezentantă a organizaţiei Age UK.