Procedura vizează operaţiunea recunoscută de gigantul german al automobilelor şi constând în instalarea pe milioane de vehicule Volkswagen, Audi, Seat şi Skoda a unor softuri care minimizează nivelul real al emisiilor de gaze poluante în timpul testelor antipoluare aplicate motoarelor diesel, scrie AGERPRES

Această acţiune " a afectat un mare număr de utilizatori de automobile în Polonia şi în întreaga Uniune Europeană (…) şi este posibil să fi lezat interesele consumatorilor şi respectarea normelor de mediu şi tehnice", a precizat într-un comunicat Oficiul polonez pentru protecţia concurenţei şi consumatorilor (UOKiK).

Procedura lansată în Polonia poate duce la concluzia că s-a creat un prejudiciu colectiv, iar compania responsabilă riscă o amendă în sumă de până la 10% din cifra de afaceri, putând fi obligată de asemenea să elimine consecinţele infracţiunii comise.

Oficiul reproşează totodată Volkswagen că a împiedicat depunerea de reclamaţii de către utilizatorii de vehicule din cele afectate de trucarea emisiilor. 

Potrivit asociaţiei poloneze StopVW, care a depus la rândul său o plângere colectivă împotriva grupului german în octombrie 2016, în Polonia au fost vândute circa 200.000 de vehicule cu softul incriminat. Constructorul susţine că este vorba de 140.000 de vehicule.

Omul care a condus în 2014 și 2015 biroul de conformitate al Volkswagen cu reglemetările din SUA a fost arestat de FBI fiind acuzat de conspirație și înșelăciune. În același timp, o firmă britanică de avocatură a pornit o acțiune legală împotriva VW.

Publicația americană New York Times a anunțat că Oliver Schmidt, șef al biroului de conformitate Volkswagen pentru reglemetările din SUA, a fost reținut de Biroul Federal de Investigații (FBI) urmând a apărea în fața judecătorilor. Deși are o legătură directă cu scandalul Dieselgate care a costat deja grupul Volkswagen câteva miliarde de dolari și i-a știrbit reputația în special pe piața americană, nici oficialii grupului și nici cei ai FBI nu au acceptat să dea detalii despre acest eveniment.

Deja, procurorii din New York și Massachusetts îl acuzaseră pe Schmidt pentru rolul jucat în eforturile Volkswagen de a ascunde modul în care grupul german ascunde adevăratele emisii ale mașinilor sale.

Este interesant de menționat că acest nou scandal apare exact în momentul deschiderii expoziției auto internaționale de la Detroit (NAIAS) la care oficialii de rang înalt ai Volkswagen au evitat să apară. Totodată, grupul german este pe cale să soluționeze problema din SUA, unde a fost acuzat de înșelăciune.