Segmentul consolelor de jocuri din industria de divertisment nu este inca un domeniu afectat de criza. Cu o valoare a pietei de 22 miliarde de dolar pe an in SUA, timpul liber parea sa fie primul afectat de nevoia de bani atat de stringenta in timpul de lucru. Cifrele venite de peste Atlantic infirma insa recesiunea in acest domeniu.

Potrivit unui studiu realizat de NPD, vanzarile de jocuri video au crescut cu 10% in noiembrie, atingand 2,91 miliarde de dolari. Acelasi procent reprezinta si cresterea vanzarilor de console, valoarea ridicandu-se acum la 1,21 miliarde de dolari. Vanzarile sunt cu mult peste cele mai optismite asteptari. Analistii de profil din SUA prognozasera o crestere de 6% in timp ce companiile ar fi fost extem de fericite cu un avans de 9%.

Cel mai vandut joc al lunii trecute a fost „Gears of War 2” de la Microsoft Games Studios, cu 1,56 milioane de exemplare. Trebuie notat faptul ca jocul nu este destinat PC-urilor, fiind exclusiv pentru consola Xbox 360 (tot de la Microsoft). Pe locul doi a venit „Call of Duty: World at war” de la Activision Blizzard Inc., cu 1,41 milioane de exemplare vandute. In continuare topului 10 urmeaza patru titluri de la Nintendo, destinate consolei Wii. Dintre acestea, trei utilizeaza tehnologia de detactare a miscarii jucatorului.

Nintendo este insa campionul vanzarilor la console in luna noiembrie, cand s-au vandut peste doua milioane de console Wii. Surprinzator este faptul ca, in plina criza, cantitatea reprezinta dublul unitatilor vandute in noiembrie anul trecut. Pe locul doi se afla, la mare distanta, consola Xbox 360 de la Microsoft, cu 836.000 de bucati vandute, in crestere totusi cu 8% fata de perioada similara a anului trecut.

Privind rezultatele, David Dennis de la Microsoft a declarat ca „in aceasta perioada consumatorii aleg in functie de puterea portofelului”. In schimb, Reggie Fils-Aime, CEO al sucursalei Nintendo din SUA a raspuns ca se bucura de faptul ca „titlurile noastre, care nu au beneficiat de puternice campanii de marketing, pozitionare buna in piata sau promotii, au reusit sa capete un loc bun”.