Ministerul Dezvoltării a pus în dezbatere publică un proiect de OUG prin care să fie amendaţi toţi cei care transportă contra cost persoane fără a avea autorizaţie.

Astfel, din textul legii ar urma să fie scoasă sintagma „transport de persoane în mod repetat”. Modificarea este necesară deoarece caracterul repetitiv al faptei este ambiguu şi imposibil de măsurat, se arată în expunerea de motive.

Asta înseamnă că şoferii care folosesc aplicaţii precum Uber sau Taxify pot fi amendaţi cu sume cuprinse între 1.000 şi 5.000 de lei de câte ori sunt prinşi că transportă pasageri, transmite Digi24.

Vă reamintim că în urmă cu două săptămâni sute de taximetrişti au protestat în faţa Guvernului, nemulţumiţi de concurenţa neloială pe care le-o fac platformele de car-sharing. Patronii firmelor de transport spun că aplicaţiile alternative de transport sunt ilegale şi le strică afacerile. La rândul lor, reprezentanţii companiilor de car-sharing spun că îşi plătesc toate taxele către stat şi nu încalcă legea.

Transportatorii autorizaţi cereau Guvernului să rezolve cu celeritate această situaţie şi să excludă falşii transportatori de pe drumurile României, aşa cum sunt excluşi falşii medici, falşii preoţi sau falşii avocaţi, deoarece şi taximetriştii fără licenţă şi fără autorizaţie sunt falşi transportatori de persoane.

Conform sursei citate, miercuri, la sediul MT, a avut loc întâlnirea ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, şi viceprim ministrului şi ministru al Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Daniel Suciu, cu reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

„În urma întâlnirii s-a convenit ca vineri, 1 martie 2019, pe site-ul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), să fie publicat anunţul referitor la iniţierea procedurii de consultare publică cu privire la proiectul de act normativ de modificare a Legii taximetriei nr. 38/2003”, se spune în comunicat.

 

De asemenea, s-a precizat şi faptul că, după parcurgerea etapelor de avizare interministerială, proiectul de act normativ va fi introdus pe ordinea de zi a şedinţei de Guvern.

„Sunt un om de cuvânt, dar, totodată, nu voi face rabat de la respectarea prevederilor legale referitoare la procedurile ce trebuie respectate în ceea ce priveşte elaborarea şi promovarea proiectelor de acte normative. În cel mai scurt timp, proiectul de modificare a Legii nr. 38/2003 va fi postat pe site-ul MDRAP şi vor iniţiate toate demersurile legale pentru promovarea acestuia”, a declarat Daniel Suciu.

La rândul său, Răzvan Cuc a afirmat: „Cred cu tărie că cea mai bună cale este dialogul şi sunt absolut sigur că la toate problemele ridicate de dumneavoastră vom identifica rapid cele mai bune soluţii, conform prevederilor legale. Dar, totodată, vă solicit, în calitatea dumneavoastră de reprezentanţi ai patronatului din transportul rutier, ca firmele din acest domeniu să asigure nivelul corespunzător de siguranţă şi confort pentru pasageri”.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) programaseră reluarea protestelor de stradă joi, 28 februarie, dacă Guvernul nu ar fi promovat ordonanţă promisă în urmă cu două săptămâni, referitoare la modificarea Legii taximetriei

În data de 13 februarie, peste 1.600 de taximetrişti au protestat în Piaţa Victoriei, timp de patru ore, solicitând modificarea Legii taximetriei, astfel încât să poată fi sancţionaţi cei care desfăşoară fără autorizaţie transport public de persoane şi în special transport în regim taxi.

Preşedintele COTAR a susţinut că mitingul transportatorilor nu este unul politic, ci intenţionează să atragă încă o dată atenţia Guvernului României că trebuia să scoată din Legea Taximetriei sintagma „în mod repetat”, introdusă în 2015 de fostul ministru al Transporturilor, Lucian Şova, şi trecerea activităţii de ”rent a car” la Autoritatea Rutieră Română (ARR).