Se pare că părăsirea reţelei Facebook – sau cel puțin să vorbești despre părăsire – este acum un subiect în mare vogă, în special din cauza faptului că a devenit aproape imposibil să descifrezi setările labirintice de confidențialitate ale Facebook, iar mulți utilizatori sunt iritați de faptul că proprietarii rețelei ar putea să dezvăluie altora informațiile lor private.

Ceea ce nu înțeleg ei, subliniază Steve Tuttle în editorialul din Newsweek, este că doar dacă Facebook garantează un anumit nivel de confidențialitate și nu-și respectă promisiunea, compania trebuie să răspundă, adică să plătească. Cum Facebook nu este altceva decât o unealtă cu care tu controlezi felul în care îţi construieşti imaginea. Altfel spus, dacă într-o bună zi vei ajunge într-o situație stânjenitoare și vei rămâne fără loc de muncă pentru că ți-ai postat o poză compromiţătoare, nu politica de confidențialitate a Facebook va fi de vină.

Ca o paranteză, în special tinerii – care nu-și închipuie lumea fără Facebook și alte site-uri de interacțiune socială -, nu caută intimitate. Caută exact contrariul: popularitate, atenţie, faimă sau afirmare.

Totuși, după multe proteste publice, Facebook și-a simplificat straturile de setări de confidențialitate așternute teanc şi felul în care utilizatorii vor să micșoreze cantitatea de informații ce poate deveni publică. De asemenea, au adăugat o opțiune simplă prin care poți alege dacă vrei sau nu să-ți împărtășești datele cu alte site-uri și aplicații. Aceste schimbări vor răspunde la o parte din plângerile care au bombardat compania. Deocamdată.