Daniel David recunoaște că ghiozdanele elevilor sunt extrem de grele
Daniel David a menționat că este conștient de greutatea ghiozdanelor, având el însuși o fiică în clasa a III-a pe care, ocazional, o însoțește la școală atunci când se află în Cluj.
„Mie nu trebuie să-mi spuneți, fetița mea e clasa a III-a. Eu știu foarte bine ce greu este un ghiozdan. Uneori, când sunt la Cluj, o mai duc și eu la școală”, a spus acesta.
Ministrul interimar al Educației mai precizat că unitățile de învățământ au posibilitatea de a se organiza astfel încât elevii să transporte acasă doar o parte dintre manuale și caiete, reducând astfel greutatea ghiozdanelor.
„Având în minte această idee că trebuie să predăm mai puțin, dar mai relevant și mai bine, inclusiv să reducem încărcătura acelui ghiozdan, hai să ne și gândim dacă nu ne putem organiza un pic mai bine. Trebuie să fim și creativi, să vedem ce trebuie dus acasă și ce poate să rămână la școală”, a adăugat el.
Soluțiile pe care le propune ministrul Educației pentru a reduce greutatea ghiozdanelor
Oficialul și-a exprimat dorința ca unitățile de învățământ să identifice și să implementeze soluții eficiente pentru a reduce greutatea ghiozdanelor purtate de elevi.
El a pus sub semnul întrebării necesitatea ca elevii să transporte zilnic toate materialele școlare acasă și a sugerat că o parte dintre acestea ar putea rămâne la școală, într-un spațiu comun de depozitare.
De asemenea, a subliniat importanța găsirii unor soluții creative pentru a reduce greutatea ghiozdanelor, stabilind clar ce este necesar acasă și ce poate fi lăsat la școală.
„Oare copilul trebuie să care de la școală, acasă, în fiecare zi, toate acele lucruri? Nu pot rămâne unele la școală? Nu știu, într-un dulap, dacă nu există un dulap pentru fiecare copil, într-un dulap comun, într-un loc comun, o etichetă.
Trebuie să fim și creativi, să vedem ce trebuie dus acasă și ce poate să rămână la școală”, a spus acesta.
Oficialul a subliniat că este necesară aplicarea simultană a două strategii: reducerea încărcăturii curriculare și o mai bună organizare la nivelul fiecărei școli.
El a precizat că o parte din responsabilitate revine ministerului, iar cealaltă ține de modul în care fiecare instituție de învățământ își gestionează activitatea.
„Sigur că avem de implementat ambele strategii și să lucrăm la încărcătura mai degrabă legată de curriculum, dar și să ne organizăm un pic mai bine, dacă se poate.
Asta înseamnă cât se poate de clar că unul dintre aspecte ține de minister, celălalt însă ține de propria organizare și de fiecare instituție de învățământ”, afirmat el.
Ministrul Educației a transmis că își dorește ca unitățile de învățământ să devină mai autonome și să formeze adevărate comunități educaționale, în care profesori, părinți și elevi să colaboreze, nu să fie în conflict, punând la comun resurse precum timpul și interesul pentru educație.
„Aș vrea ca unitățile școlare, și asta a fost viziunea mea, să devină mai autonome, să se nască comunități educaționale acolo între profesori, părinți, elevi, să nu se lupte unii cu alții, să lucreze împreună, să pună resurse împreună, nu spun de bani, de timp, de interes”, a spus oficialul.