ataca cu succes pietele estice, cat si lansarea, in cativa ani, a unui model accesibil care sa se vanda ca painea calda pe piata romaneasca. Pe langa cele 50 de milioane de euro platite pentru preluarea a 51% din actiunile de la Dacia, Renault promitea in programul de privatizare sa mai investeasca alte aproximativ 220 milioane de euro, bani care ar fi trebuit sa restructureze intreprinderea si sa o transforme in una profitabila in cel mai scurt timp. Planurile facute de francezi in momentul preluarii producatorului roman au fost insa putin cam prea optimiste. Pana la sfarsitul anului 2003, volumul investitiilor a depasit cu mult previziunile initiale, ajungand la valoarea de 365 milioane de euro. In anul 2004 este preconizat a fi investite alte 135 milioane de euro, urmand ca in 2005 nivelul total sa atinga 565 milioane euro. „Renault si-a dat seama, dupa preluarea efectiva, ca necesarul de investitii prevazut in studiile initiale de fezabilitate si prefezabilitate nu era suficient pentru a aduce uzina la o productie de nivel mondial”, a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele producatorului de automobile de la Pitesti. Principala facilitate de care a beneficiat grupul Renault la Dacia Pitesti a fost scutirea de la plata impozitului pe profit pentru o perioada de cinci ani. Aceasta urma fi aplicata incepand cu primul exercitiu financiar in care se obtinea profit, o alta conditie fiind ca societatea sa devina profitabila in maximum trei ani de la data achitarii pachetului de actiuni preluate. Ultima conditie a fost insa modificata ulterior, astfel incat termenul de la care se calculeaza perioada de trei ani urmeaza a „curge” din momentul transferului catre grupul Renault al dreptului de proprietate asupra actiunilor. Cum acest transfer a avut loc la finele lunii septembrie a anului 1999, facilitatea scutirii de la plata impozitului pe profit de care beneficiaza grupul francez va functiona pana la 1 octombrie 2007, lucru confirmat si de autoritatile romane in Codul fiscal. Facilitatea, desi importanta, nu prea le-a fost de nici un folos pana acum francezilor, pentru ca Dacia Pitesti nu a inregistrat profit niciodata de la preluarea sa de catre Renault. Managementul societatii preconizeaza ca abia in anul 2004 sa elimine aproape integral pierderile, urmand ca 2005 sa fie primul an in care sa se inregistreze profit. Anul 2003 a fost totusi cat se poate de promitator pentru Automobile Dacia, primul in care strategia gandita in momentul preluarii a inceput sa dea rezultate: vanzarile au crescut cu peste 19% fata de 2002, iar numarul autoturismelor livrate la export a ajuns la aproximativ 11.000 de bucati, fata de numai 5.000 in anul 2002. Lansat in luna aprilie a anului trecut, modelul Solenza a fost cel mai bine vandut, avand o contributie de aproape 45% din cele aproape 69.000 de autoturisme livrate de Automobile Dacia in 2003. Unul dintre obiectivele pe care francezii de la Renault si l-au propus in momentul achizitionarii producatorului din Pitesti a fost realizarea unui model de autoturism destinat pietei romanesti, al carui pret sa fie de aproximativ 5.000 de euro. Chiar daca Dacia X90 va aparea pe piata pe parcursul acestui an, actionarul societatii pitestene spera sa vanda in 2004 aproximativ 11.000 de bucati, in conditiile in care vanzarile totale ale companiei se estimeaza a ajunge la aproximativ 90.000 de unitati.