”S-ar putea ca acest anunţ să se facă în toamnă. Mai sunt câteva chestiuni de rezolvat şi sunt câteva lucruri de evaluat pentru că pentru o astfel de linie, cu care sunt de acord, este nevoie să-ţi calculezi cât timp stai cu ea pe pierdere, până când toate agenţiile ştiu că există, până când te transformi într-un punct nodal în care şi cel de la Sofia şi cel de la Stockholm să afle că există alternative din Bucureşti la Beijing. Există o perioadă de timp în care trebuie să-ţi evaluezi cu corectitudine faptul că stai pe pierdere şi după nu ştiu câte luni începi să ajungi pe profit”, a explicat ministrul, citat de Agerpres.

În ceea ce priveşte situaţia companiei TAROM, Ioan Rus a precizat că a discutat atât cu managementul, cât şi cu sindicatele, deoarece există o serie de divergenţe între cele două părţi, iar în cursul zilei de miercuri a primit un raport cu privire la costurile de mentenanţă a flotei, astfel încât va putea demonstra Guvernului că este mai potrivită varianta de reînnoire a acesteia.

Potrivit Agerpres, șeful de la Transporturi a arătat, în context, că avioanele vechi, ar putea fi folosite la curse scurte, low-cost sau pot fi închiriate. ”'Eu am discutat şi cu managementul TAROM şi cu sindicatele. Au o sumă de probleme, de divergenţe între ei. Am primit în această dimineaţă (miercuri – n.r.) un raport referitor la ce au de făcut. Avem experienţa unor companii similare, precum Malev. Ştim cum să dispari, în consecinţă nu avem niciun motiv să repetăm această experienţă. Sunt erori pe care companii din jurul nostru le-au făcut şi au dispărut. Prin ceea ce vom face, sigur de acord cu ei, analizăm cu mare atenţie posibilitatea de a dezvolta TAROM, inclusiv prin privatizarea unei cote părţi din acţiunile pe care statul român le deţine acolo, pentru a aduce un partener capabil să inducă un alt tip de management, mai bun decât cel pe care noi am ştiut să-l facem până acum şi care e cu pierderi”, a explicat oficialul.