De altfel, 20% dintre persoanele angajate de către Stefanini România în 2014 au fost recrutate prin intermediul sistemului de recomandări interne.

„În industria IT în general – și în special pentru poziții de nivel mediu și superior – au trecut demult vremurile în care primeai sute de CV-uri după postarea unui anunț. Acum, recruiterii trebuie să caute în mod proactiv candidații potriviți, iar cele mai bune și cele mai eficiente metode includ utilizarea rețelei LinkedIn, recomandările interne și contactarea directă a candidaților”, a declarat Daniela Vercellino, EMEA Recruitment Manager, Stefanini.

Potrivit acesteia, rețeaua profesională de socializare generează în momentul de față cei mai mulți candidați pentru profilele tehnice.

Există, de asemenea, și unele metode mai puțin obișnuite prin care companiile de IT de pe plan local găsesc candidați, printre care relocările din motive personale sau recomandările venite din cadrul diferitelor comunități.

„Au existat și situații în care procesul de recrutare a început chiar pe Facebook. Recruiterii au utilizat rețeaua de socializare pentru a contacta candidații și a le prezenta oportunitățile de angajare în cadrul companiei”, a mai explicat Daniela Vercellino.

În ceea ce privește durata procesului de recrutare, aceasta poate varia între 2 săptămâni și câteva luni, în funcție de abilitățile specifice necesare pentru postul respectiv. Diferențele mai depind și de durata preavizului de la locul anterior de muncă, precum și de capacitățile candidatului. Spre exemplu, în cazul anumitor tehnologii sau a unor limbi străine mai puțin întâlnite, există doar câțiva specialiști pe piață, de aceea durează mai mult găsirea unui candidat.

În cazul Stefanini, procesul de recrutare durează, în medie, aproximativ 5 săptămâni – de la primul contact la semnarea ofertei.

„În 2014, departamentul de recrutare al Stefanini din România a vizualizat peste 10.000 de CV-uri, atât pentru posturi de suport, cât și pentru dezvoltare software”, a mai spus Daniela Vercellino.

Referitor la principalele criterii pe care candidații le iau în considerare atunci când vine vorba de a accepta o ofertă de muncă, reprezentanta Stefanini spune că aceștia apreciază mai ales seriozitatea companiei, modul în care au fost tratați pe durata procesului de recrutare, programele de dezvoltare și tehnologiile de ultimă oră cu care au șansa să lucreze, dar și faptul că beneficiază de un contract de muncă pe perioadă nedeterminată încă de la început.