Odată cu iarna vin și temperaturile scăzute, care pun o presiune semnificativă asupra mașinilor, iar modul în care acestea sunt utilizate în primele minute de la pornire devine foarte important pentru fiabilitatea pe termen lung.

Sfaturi utile pentru a porni mașina iarna

După ce ai pornit mașina, primul pas este să apeși butonul de recirculare a aerului. Instalația ta de climatizare nu va mai utiliza aerul de afară și se va concentra exclusiv pe cel din habitaclu. Această metodă va accelera încălzirea. Totuși, după finalizarea încălzirii interiorului, oprește recircularea aerului pentru a preveni aburirea geamurilor.

Activează și aerul condiționat, stabilind temperatura la nivelul maxim. Această măsură va determina climatizarea să mențină motorul la o turație mai mare, facilitând încălzirea acestuia. În plus, pornirea sistemului de dezghețare al geamurilor este recomandată, deoarece în multe modele de mașini acesta furnizează aer cald înainte ca acesta să intre prin gurile de ventilație.

Porniți mașina timp de 30 de secunde

Chiar și la rece, mașinile moderne funcționează în siguranță după aproximativ 30 de secunde. Dacă mașina dvs. a fost fabricată în ultimii 20-30 de ani, aceasta folosește injecția de combustibil pentru a împinge un amestec de aer/combustibil în motor și este gata să pornească în aproximativ 30 de secunde.

Un sistem de injecție de combustibil are senzori pentru condițiile atmosferice, cum ar fi presiunea aerului, temperatura și umiditatea, și ajustează automat amestecul aer/combustibil. Cu cât mașina este mai nouă, cu atât senzorii sunt mai eficienți și mai numeroși.

Vehiculele mai vechi foloseau un carburator pentru a controla amestecul care intra în motor, cu un starter manual sau electric care făcea amestecul bogat. La temperaturi scăzute, chiar și carburatoarele cu sufocare electrică aveau nevoie de câteva minute pentru a se încălzi pentru a preveni blocarea motorului.

Conduceți apoi normal timp de 5-10 minute

Condusul normal timp de 5-10 minute vă încălzește mașina mai repede decât la relanti. Mașina funcționează cel mai eficient la temperaturi normale de funcționare. Timpul îndelungat de funcționare la relanti irosește combustibil și provoacă o uzură mai mare a componentelor, potrivit autozone.com.

În ceea ce privește uleiul, deși cel modern, de înaltă calitate, este mai eficient la temperaturi scăzute decât uleiul din trecut, există încă motive de îngrijorare cu privire la ungerea motorului la temperaturi extrem de scăzute în timpul pornirii. Uleiurile sintetice au fost concepute inițial pentru însăși premisa temperaturilor extrem de scăzute și își păstrează mai bine vâscozitatea.

Odată ce uleiul coboară sub -6 grade Celsius, acesta își pierde foarte repede capacitatea de a-și menține vâscozitatea și devine din ce în ce mai gros. Acest lucru face ca pornirea inițială la temperaturi extrem de scăzute să fie mai dificilă pentru motor, deoarece acesta încearcă să facă să circule uleiul gros și rece.

Totuși, destul de rapid, pe măsură ce motorul crește în temperatură, uleiul va începe să circule bine.

De reținut că, prima cifră din indicativul uleiului, cea cu w, indică capacitatea uleiului de a funcționa la temperaturi scăzute (w înseamnă „winter” – iarna). Cu cât numărul w este mai mic, cu atât uleiul își menține mai bine vâscozitatea la temperaturi scăzute.