În 2011, gorjenii Anghel, Bogdan şi Dana Dogariu (tată, fiu şi fiică), care se ocupă cu comercializarea de echipamente şi materiale dentare, au fost sfătuiţi de un prieten din industria imobiliară să cumpere o construcţie aflată la stadiul de schelet, care avea aprobată conversia în hotel. Familia Dogariu nu a fost convinsă să cumpere, însă le-a surâs ideea unui hotel în centrul Capitalei. Scheletul, care şi astăzi este în acelaşi stadiu, se afla în spatele restaurantului Casa Veche de pe strada George Enescu. Cei trei investitori au cumpărat în schimb terenul de circa 1.300 mp din faţa imobilului nefinalizat, mai exact locul pe care funcţiona restaurantul şi o mică fabrică de pâine.

Pentru a dezvolta un hotel pe terenul cumpărat, familia Dogariu a apelat la bănci. „Alpha Bank şi Raiffeisen Bank ne-au făcut nişte oferte bune, dar au impus condiţia ca împrumutul să fie acordat societăţii Dentotal Protect, prin care desfăşurăm comerţul cu echipamente şi materiale dentare şi care avea un istoric. Noi am vrut ca această afacere să o derulăm printr-o companie nouă şi în acest sens am ajuns la un acord de finanţare cu Garanti Bank“, a declarat Anghel Dogariu. Investiţia de circa 10 mil. euro, derulată prin firma Dentotal Investment, a fost susţinută în proporţie de 70% prin creditul de la Garanti Bank.

Ulterior, cu ajutorul lui Sorin Ionescu – proprietarul companiei de consultanţă în domeniul hotelier Five Star Hospitality, familia Dogariu a început prospectarea pieţei în căutarea unui operator.

„Am trimis solicitări către mai multe lanţuri internaţionale şi cu 4-5 am purtat discuţii serioase. Cu IHG (InterContinental Hotels Group) am avut discuţii avansate pentru brandul Holiday Inn, dar ei voiau în sistem de franciză şi noi trebuia să asigurăm managementul hotelului. Am mai discutat şi cu NH Hotels şi cu Carlson Rezidor (proprietarul brandurilor Radisson n.red), dar cea mai bună ofertă a venit de la Accor“, a explicat Anghel Dogariu.

Astfel, începând cu 17 noiembrie, grupul Accor va deschide primul hotel Mercure din România. Hotelul de patru stele dispune de 114 camere, trei săli de conferinţe şi 30 de locuri de parcare subterană.

Proprietarii spun că francezii şi-au asumat prin contract că, după primii doi ani de funcţionare, hotelul va genera venituri de minim 900.000 de euro, sumă care va ajuta la recuperarea investiţiei în circa zece ani. Pentru primul an de funcţionare, când francezii preconizează un grad de ocupare de minim 50%, afacerile hotelului se aşteaptă să varieze între 600.000 euro şi 700.000 euro.

Familia Dogariu mai are o singură investiţie imobiliară. Este vorba despre un imobil cu cinci etaje, amplasat pe Bulevardul Mircea Vodă, unde funcţionează sediul grupului Dentotal din care fac parte firmele Dentotal Clinic, Dentotal Protect, Dentotal Interventii Service şi Dentotal Investment. În 2013, grupul a avut o cifră de afaceri de 10,5 mil. euro, rulaj pe care acţionarii îl prevăd şi pentru acest an.

Extinderea Accor

În România, Accor are şase hoteluri, cu 1.221 de camere, un hotel Pullman, un Novotal şi patru ibis. Francezii intenţionează să se extindă în România şi cu brandul Mercure după deschiderea primului hotel.

Conducerea hotelului Mercure este asigurată de Alina Fugaciu, care lucrează de peste 11 ani în cadrul grupului Accor în hoteluri precum Pullman, Novotel şi MGallery. Potrivit acesteia, piaţa hotelieră din Bucureşti este în creştere şi poate fi susţinută cu noi investiţii în hoteluri.

„Bucureştiul are nevoie de un hotel în centrul oraşului care să dispună de o sală de conferinţe cu o capacitate de cel puţin 2.000 de persoane. Sunt cereri pentru diferite congrese şi simpozioane internaţionale pe care le pierdem în favoarea ţărilor vecine pentru că noi nu avem astfel de servicii“, spune Fugaciu despre situaţia actuală a pieţei hoteliere româneşti.

Noul hotel Mercure practică până în luna februarie a anului viitor tarife unice pentru unităţile sale de cazare. Astfel, o cameră standard se poate rezerva pentru 65 de euro, fără TVA şi mic dejun, iar una Privilege pentru 80 de euro, fără TVA.

Reţeaua Mercure, parte a grupului francez Accor, are peste 700 de hoteluri în 52 de ţări din întreaga lume. Grupul Accor are peste 3.600 de hoteluri şi 470.000 de camere în portofoliu, acoperind 92 de ţări. Din cadrul grupului fac parte brandurile hoteliere Sofitel, Pullman, Mgallery, Grand Mercure, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, ibis Styles, ibis budget şi hotelF1.