„Creatorii de modă din România au ocazia de a-și prezenta colecțiile la Tokyo, unul dintre cele mai importante centre ale modei la nivel global. Contactul cu o cultură a modei total diferită de cea europeană poate fi destul de dificil, însă există designeri locali care pot face față provocării”, spune Alexandru Bernea, Consultant în cadrul Deloitte Consultanță, coordonatorul acestei etape din program.

„Poate cel mai important avantaj pe care îl aduce participarea la acest program este faptul că designerii trebuie să plătească numai transportul până în Japonia. Celelalte cheltuieli (ca de exemplu instruirea anterioară misiunii economice, materialele promoționale, cazarea, vizitele de lucru și locația pentru prezentarea de modă) vor fi asigurate de către Comisia Europeană”, a mai adăugat Alexandru Bernea.

Programul EU Gateway a fost inițiat de către Comisia Europeană și are ca scop susținerea companiilor din Uniunea Europeană în procesul de intrare pe anumite sectoare de înaltă tehnologie și design. Birourile Deloitte din Uniunea Europeană, Japonia și Coreea de Sud oferă suport și coaching pentru companii, din stadiul de aplicare și până la sfârșitul misiunii economice. Programul a fost structurat pe şase cicluri cu misiuni economice de-a lungul a şase ani, până în 2014.

Procesul de aplicare constă în două etape. Pentru început, companiile completează un formular exprimându-și interesul față de proiect, urmând ca analiștii Deloitte să determine gradul de eligibilitate al companiei. Dacă firmele corespund cerințelor, trec la a doua fază, completând un formular de aplicare. Întregul proces se desfășoară online, pe site-ul www.eu-gateway.eu, și nu presupune niciun efort financiar din partea aplicantului. Companiile interesate primesc asistență din partea Deloitte de-a lungul întregului proces de aplicare, precum și pe tot parcursul etapelor ulterioare acceptării în acest program.

Companiile eligibile trebuie să aibă sediul în Uniunea Europeană şi să aibă o activitate pe piaţă de cel puţin cinci ani. Alte criterii de selecţie sunt acţionariatul european majoritar sau de 100%, precum şi o cifră de afaceri şi un număr de angajaţi suficient de mare astfel încât să garanteze intrarea pe pieţele din Japonia şi / sau Coreea. Companiile trebuie de asemenea să facă dovada unui portofoliu de cooperare cu companii la nivel internaţional şi să aibă o strategie de afaceri solidă pentru penetrarea celor două pieţe asiatice. În plus, principalii factori de decizie din cadrul companiilor respective trebuie să fie vorbitori fluenţi de limbă engleză.
 
Mai multe informaţii legate de programul EU Gateway pot fi găsite pe site-ul www.eu-gateway.eu sau la adresa de e-mail: [email protected] sau [email protected] Operatori ai programului din fiecare ţară membră sunt disponibili pentru a oferi informaţii suplimentare asupra programului şi a evenimentelor ce vor fi organizate.