parte, peste 70% din totalul parcului auto romanesc, finantarilor in rate. Aici exista insa doua modalitati diferite de abordare a ratelor: creditul si leasingul. Primul este mai indicat insa pentru persoanele fizice care vor sa-si achizitioneze o masina personala, cel de-al doilea mod de finantare este destinat in special firmelor sau persoanelor fizice autorizate. Bancile comerciale au inceput sa-si largeasca baza de venituri acceptate la scoringul intocmit pentru acordarea unui credit. In unele cazuri (HVB, Volksbank si chiar BCR) sunt acceptate si alte tipuri de venituri decat cele denumite pana nu de mult generic „venituri certe“, mai exact, salariul net inscris in cartea de munca a individului. Veniturile din dividente sau chirii sunt acceptate acum de majoritatea bancilor care au printre produsele lor creditul auto. Pentru a face cat mai atractiv creditul auto, bancile comerciale au adaptat conditiile creditului imobiliar la mai vechiul produs destinat achizitionarii de autoturisme. Creditul auto in lei, chiar daca exista in unele cazuri (Raiffeisen Bank si CEC) dobanzile fiind cele mai mici din piata (sub 20% pe an), componenta valutara a creditarii se dovedeste si aici mult mai accesibila momentan si mult mai cautata. De aceea, casetele alaturate prezinta variante de credite auto in euro, majoritatea creditelor solicitate de populatie fiind cele in valuta.Largirea bazei veniturilor luate in calcul de bancile comerciale este un lucru bun, dar nu suficient. Pentru a hotari care este cea mai avantajoasa cale de finantare a masinii personale trebuie ales produsul bancar cu cele mai mici costuri. Nu trebuie uitat ca in oferta bancilor nu este inclus costul politei CASCO, iar legea dobanzii anuale efective nu obliga bancile la acest lucru. De multe ori politele CASCO se fac direct la dealeri, depind de modelul masinii alese, de provenienta si de durata de rambursare a creditului. Totusi, exista si exceptii. In unele cazuri, bancile comerciale prefera sa lucreze cu societatile de asigurari partenere sau chiar membre ale grupului, conditii in care costul asigurarii CASCO poate fi diferit de la banca la banca. Trebuie stiut insa ca valoarea unei polite CASCO pentru o masina de import cu pretul de 12.500 de euro (ca in exemplul de calcul alaturat) este in jur de 4%, iar pentru autoturismele de productie autohtona valoarea este de 2%. Nu lipsita de importanta este si perioada de aprobare a creditului si momentul efectiv in care banca vireaza banii in contul dealerului auto. Cu cat aceste formalitati dureaza mai putin, cu atat mai bine. Tocmai de aceea, in exemplele alaturate s-a tinut cont de toate aceste criterii, iar cel mai bun credit este cel care a obtinut cele mai multe puncte.
Conduci astazi, platesti in cinci ani

14 aprilie 2005, 12:00
Ultima modificare în 14 aprilie 2005, 15:00
parte, peste 70% din totalul parcului auto romanesc, finantarilor in rate. Aici exista insa doua modalitati diferite de abordare a ratelor: creditul si leasingul. Primul este mai indicat insa pentru persoanele fizice care vor sa-si achizitioneze o masina personala, cel de-al doilea mod de finantare este destinat in special firmelor sau persoanelor fizice autorizate. Bancile comerciale au inceput sa-si largeasca baza de venituri acceptate la scoringul intocmit pentru acordarea unui credit. In une
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook