RTL preia Sky Deutschland și creează o platformă media cu 11,5 milioane de abonați, pentru a concura giganții americani ai streamingului

Fuziunea dintre RTL Group și Sky Deutschland marchează una dintre cele mai importante consolidări din media europeană recentă, combinând conținut sportiv premium cu branduri puternice de știri și divertisment.

Noua platformă vizează reducerea diferenței față de Netflix și Amazon pe piața germană, mizând pe sinergii de sute de milioane de euro și o audiență cumulată ce depășește Disney+.

Grupul european RTL a anunțat achiziția Sky Deutschland într-o tranzacție care va integra serviciile de streaming și portofoliul sportiv al Sky – ce include drepturi pentru Bundesliga, Premier League și Formula 1 – cu canalele de știri și divertisment ale RTL.

Fuziunea creează o platformă comună cu 11,5 milioane de abonați, poziționând noua entitate drept un competitor direct pentru giganții americani ai streamingului, scrie Reuters.

Anunțul a dus la o creștere de 12% a acțiunilor RTL pe bursa din Frankfurt, grupul ocupând primul loc în indicele MDAX.

CEO-ul RTL, Thomas Rabe, a descris acordul drept unul „transformator”, estimând economii anuale de 250 de milioane de euro în termen de trei ani. El a mai precizat că o posibilă fuziune cu ProSiebenSat.1 a fost exclusă definitiv, din cauza dificultăților legate de aprobările antitrust.

Tranzacția finală ar putea depăși o jumătate de miliard de euro

Tranzacția implică o plată inițială de 150 de milioane de euro, dar suma totală ar putea ajunge până la 527 de milioane, în funcție de evoluția acțiunilor RTL.

Grupul american Comcast, actualul proprietar al Sky, ar putea activa componenta variabilă a tranzacției în următorii cinci ani dacă prețul pe acțiune depășește pragul de 41 de euro, plafonul fiind de 377 milioane euro la un preț de 70 de euro/acțiune.

Sky Deutschland, cu activitate în Germania, Austria și Elveția, generează anual circa 2 miliarde de euro și, potrivit CEO-ului Sky Group Dana Strong, este aproape de atingerea rentabilității operaționale. Potrivit unei surse familiare cu negocierile, inițiativa a venit din partea RTL, în timp ce Sky nu intenționează să vândă alte segmente ale afacerii.

În contextul în care ProSieben încearcă să respingă o preluare din partea MFE – grupul media italian al familiei Berlusconi – RTL își consolidează poziția regională și își extinde capacitatea de a concura cu Netflix și Amazon Prime Video, depășind deja Disney+ ca audiență în streaming.