Update: 

,,În urma controlului efectuat în data 8 ianuarie 2019 de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului în patru magazine Mega Image din Constanța, considerăm că este foarte important să comunicam toate informațiile despre constatarile de la fața locului, pentru a ne asigura că toți consumatorii înțeleg corect situația. În spațiul public au fost vehiculate informații parțiale sau prezentate într-un mod general, care pot genera concluzii greșite. Prin urmare, venim cu următoarele precizari:

Un aspect important sesizat de autoritați a fost lipsa traducerii mesajelor imprimate direct pe ambalajele unor produse, atât mărci naționale, cât și mărci private Mega Image. Menționăm că acestea sunt mesaje de marketing imprimate direct pe ambalajele produselor, motiv pentru care nu intră sub obligația traducerii, fiind totodată produse prezente în toate lanțurile de retail, sub aceeași formă. Traducerile ingredientelor sunt existente pentru toate produsele, conform legislației în vigoare.

Este important de menționat că toate elementele și informațiile obligatorii conform regulamentelor europene (Reg.1169/2011 – privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, Reg.1223/2009 – privind produsele cosmetice, Reg.1272/2008 privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor și a amestecurilor) sunt aplicate pe ambalajele produselor, în mod corect și complet, în limba romană, iar mesajele mai sus menționate nu se regăsesc printre informațiile obligatorii de etichetare.

Tot legat de traducerea mesajelor de pe ambalaje a fost și cazul mărcii proprii “365- Great value daily”.

Menționam că acest slogan de marcă face parte integrantă dintr-o marcă înregistrată la nivel internațional (WIPO). Proprietarul marcii este DelhaizeFreres et Cie Le Lion, iar marca este inregistrată sub nr. 842564 încă din anul 2016, valabilă până în 2024. Mai jos imaginea marcii, așa cum este ea inregistrată :

 

Marca este folosita ca atare (fara niciun fel de interventie/traducere etc.) în toate țările în care grupul Ahold Delhaize operează magazine și nicio altă autoritate din lume nu a invocat vreodată obligația de a utiliza traducerea în limba locala. Legea privind mărcile ne permite să utilizăm o marcă înregistrată exact în formă, conținutul, culorile și elementele grafice sub care a fost înregistrată.

În ceea ce privește campanile promoționale, a fost evaluată campania promoțională de loialitate pe baza de puncte Jamie Oliver, care este în desfășurare conform regulamentului oficial publicat online: https://cataloage.mega-image.ro/regulament-campanie-jamie-oliver-act-ad.pdf. Autoritățile au reclamat că nu informam corect clienții, deși pe toate materialele de comunicare se regasesc toate detaliile campaniei și a modalitații de acordare a punctelor bonus și a discountului promoțional. Mecanica acestei campanii de loialitate presupune că exisțenta unui talon completat cu 15 puncte bonus îi oferă dreptul clientului de a achiziționa un produs din campanie, la preț redus. Sesizarea autoritații cu privire la valoarea fiecărui punct bonus este o interpretare care nu are legatura cu mecanica campaniei, punctele bonus neavând o valoare fixă în sine, ci fiind doar un mecanism de acordare a discountului.

De asemenea, în cadrul controlului s-a constatat etichetarea greșită a unor sticle de suc proaspat de portocale dintr-un lot, dintr-una din cele 4 locații vizitate. În urma verificarilor realizate s-a constatat că sursa a fost o eroare umana, ceea ce a dus la reintarirea măsurilor de control în toate magazinele.

În cadrul acestui proces, Mega Image a pus la dispoziția autorităților toată documentația necesară și toate argumentele legale.

În continuare, asiguram clienții Mega Image din Constanța și din întreaga țară că magazinele noastre respectă toate normele de operare, sunt conforme normelor de igienă și de siguranță a alimentelor. De asemenea, ne păstram angajamentul de a informa corect clienții și de a respecta legislația în vigoare.”

Stire inițială:

În urma controalelor efectuate de inspectorii de la Protecția Consumatorului la patru magazine din Constanța, au fost descoperite o serie de nereguli care pot pune în pericol sănătatea consumatorilor. Printre aceste nereguli se numără și promoţii şi produse expirate, traduceri incomplete, informaţii înşelătoare. 

 

Conducerea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) ia în calcul propunerea suspendării activităţii în aceste magazine, pentru o perioadă de la şase luni la un an.

Şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa, Horia Constantinescu, a declarat că, marţi, a fost desfăşurată o acţiune la mai multe magazine Mega Image, el precizând că acest control a pornind de la observarea faptului că sticle cu sucuri de portocale fusese reetichetate, acestea fiind, de fapt, expirate.

„Abaterile constatate sunt în mare majoritate repetate, raportându-ne la actele încheiate în ultimele şase luni: promoţii expirate, traduceri incomplete, informaţii înşelătoare, lipsa informaţiilor, aşa cum sunt cerute de actele normative în vigoare, deficienţe majore la raionul de legume-fructe. (…) În timpul controlului s-a încercat «remedierea» unor deficienţe, ajungându-se la lucruri comice, cum ar fi amplasarea etichetei «pictată manual» pe o ciocolată ambalată”, a afirmat Horia Constantinescu, precizând că astfel s-ar fi încercat să se acopere o promoţie expirată, potrivit stiripesurse. 

În urma acestor controale, reprezentanţii magazinelor au fost invitați să se prezinte cu toate documentele la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa pentru stabilirea sancţiunilor.

 Horia Constantinescu a precizat că CJPC analizează oportunitatea solicitării către Regionala de la Galaţi a unei decizii de suspendare a activităţii pentru o perioadă de la şase luni la un an.