Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

UPDATE: Complet neașteptat! Cum sunt clienții pacăliți de Mega Image

Autor: | | 0 Comentarii | 2197 Vizualizari

Inspectorii de la Protecția Consumatorului au descoperit mai multe nereguli la anumite magazine Mega Image, nereguli ce pot pune în pericol sănătatea consumatorilor, motiv pentru care aceștia iau în calcul suspendarea activității pentru șase luni sau un an.

Update: 

,,În urma controlului efectuat în data 8 ianuarie 2019 de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului în patru magazine Mega Image din Constanţa, considerăm că este foarte important să comunicam toate informaţiile despre constatarile de la faţa locului, pentru a ne asigura că toţi consumatorii înţeleg corect situaţia. În spaţiul public au fost vehiculate informaţii parţiale sau prezentate într-un mod general, care pot genera concluzii greşite. Prin urmare, venim cu următoarele precizari:

Un aspect important sesizat de autoritaţi a fost lipsa traducerii mesajelor imprimate direct pe ambalajele unor produse, atât mărci naţionale, cât şi mărci private Mega Image. Menţionăm că acestea sunt mesaje de marketing imprimate direct pe ambalajele produselor, motiv pentru care nu intră sub obligaţia traducerii, fiind totodată produse prezente în toate lanţurile de retail, sub aceeaşi formă. Traducerile ingredientelor sunt existente pentru toate produsele, conform legislaţiei în vigoare.

Este important de menţionat că toate elementele şi informaţiile obligatorii conform regulamentelor europene (Reg.1169/2011 - privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, Reg.1223/2009 – privind produsele cosmetice, Reg.1272/2008 privind clasificarea, etichetarea şi ambalarea substanţelor şi a amestecurilor) sunt aplicate pe ambalajele produselor, în mod corect şi complet, în limba romană, iar mesajele mai sus menţionate nu se regăsesc printre informaţiile obligatorii de etichetare.

Tot legat de traducerea mesajelor de pe ambalaje a fost şi cazul mărcii proprii “365- Great value daily”.

Menţionam că acest slogan de marcă face parte integrantă dintr-o marcă înregistrată la nivel internaţional (WIPO). Proprietarul marcii este DelhaizeFreres et Cie Le Lion, iar marca este inregistrată sub nr. 842564 încă din anul 2016, valabilă până în 2024. Mai jos imaginea marcii, aşa cum este ea inregistrată :

 

Marca este folosita ca atare (fara niciun fel de interventie/traducere etc.) în toate ţările în care grupul Ahold Delhaize operează magazine şi nicio altă autoritate din lume nu a invocat vreodată obligaţia de a utiliza traducerea în limba locala. Legea privind mărcile ne permite să utilizăm o marcă înregistrată exact în formă, conţinutul, culorile şi elementele grafice sub care a fost înregistrată.

În ceea ce priveşte campanile promoţionale, a fost evaluată campania promoţională de loialitate pe baza de puncte Jamie Oliver, care este în desfăşurare conform regulamentului oficial publicat online: http://cataloage.mega-image.ro/regulament-campanie-jamie-oliver-act-ad.pdf. Autorităţile au reclamat că nu informam corect clienţii, deşi pe toate materialele de comunicare se regasesc toate detaliile campaniei şi a modalitaţii de acordare a punctelor bonus şi a discountului promoţional. Mecanica acestei campanii de loialitate presupune că exisţenta unui talon completat cu 15 puncte bonus îi oferă dreptul clientului de a achiziţiona un produs din campanie, la preţ redus. Sesizarea autoritaţii cu privire la valoarea fiecărui punct bonus este o interpretare care nu are legatura cu mecanica campaniei, punctele bonus neavând o valoare fixă în sine, ci fiind doar un mecanism de acordare a discountului.

De asemenea, în cadrul controlului s-a constatat etichetarea greşită a unor sticle de suc proaspat de portocale dintr-un lot, dintr-una din cele 4 locaţii vizitate. În urma verificarilor realizate s-a constatat că sursa a fost o eroare umana, ceea ce a dus la reintarirea măsurilor de control în toate magazinele.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Fii informat cu Capital!