Codul Rutier 2025. Radar Trucam pe DN 1A

Codul Rutier 2025. Poliția Rutieră din Prahova a instalat recent un radar fix pe DN 1A, la kilometrul 94+500 metri, pe direcția către Vălenii de Munte.

Scopul acestui echipament este de a monitoriza respectarea vitezei legale și de a sancționa abaterile, în încercarea de a crește siguranța rutieră.

Dispozitivul Trucam, deși prezentat ca radar fix, este de fapt un aparat portabil montat pe trepied. Acesta este poziționat într-un loc vizibil și transmite datele înregistrate către poliție, unde sunt analizate pentru identificarea celor care încalcă legea.

radar e-sigur
Radar de tip Trucam / SURSA FOTO: Facebook, Poliția Română

Codul Rutier 2025. Cum ajunge amenda la șofer?

Codul Rutier 2025. După ce imaginile sunt procesate, amenzile sunt întocmite și trimise prin poștă la domiciliul proprietarilor autovehiculelor. Aceștia au cinci zile pentru a furniza informații despre persoana care se afla la volan, dacă nu au fost ei cei care au condus.

Radarul este integrat în sistemul e-Sigur al Ministerului de Interne. Acesta permite identificarea mărcii, numărului de înmatriculare și chiar a feței conducătorului auto. Orice tentativă de a furniza date false poate atrage consecințe penale.

Viteza adaptată salvează vieți

Reprezentanții Poliției atrag atenția că viteza excesivă este una dintre principalele cauze ale accidentelor rutiere. Prin astfel de măsuri, se dorește formarea unui comportament responsabil în trafic și reducerea numărului de incidente.

”Viteza excesivă rămâne unul dintre cei mai periculoși factori în traficul rutier. Conducătorii auto trebuie să conștientizeze că adaptarea vitezei nu este doar o obligație legală, ci o măsură esențială pentru protejarea vieții și sănătății tuturor participanților la trafic.

Scopul acestor activități este acela de a reduce numărul accidentelor rutiere și de a forma conducători auto responsabili în trafic”, este mesajul IPJ Prahova, citat de Observatorul Prahovean.

Șoferii trebuie să fie conștienți că respectarea vitezei legale nu este doar o obligație, ci o responsabilitate față de siguranța tuturor. Chiar dacă nu sunt opriți pe loc, amenda poate ajunge direct în cutia poștală.

Cât de repede ajungi pieton?

Pe drumurile din afara orașelor, toleranța față de vitezomani scade considerabil. Dacă circuli cu peste 140 km/h pe un drum național sau județean, pregătește-te să renunți la permis pentru 90 de zile. Dacă acul vitezometrului sare de 160 km/h, vei rămâne fără carnet timp de patru luni.

Pe drumurile expres, limita critică este de 170 km/h. Treci de acest prag? Licența de conducere dispare pentru 120 de zile. Iar dacă alegi să “zbori” pe autostradă cu peste 180 km/h, te așteaptă trei luni fără drept de a conduce. Depășirea a 200 km/h aduce cu sine o suspendare de patru luni.

Anumite sectoare de drum au limite stricte impuse temporar sau permanent: pasaje, poduri, zone cu treceri de pietoni sau apropierea unităților de învățământ. De exemplu, dacă într-o zonă restricționată viteza maximă este 30 km/h și tu circuli cu 50 km/h, ești deja în afara legii.

Administratorul drumului are dreptul să reglementeze aceste limite, iar necunoașterea lor nu te scapă de amendă.

Limitele standard de viteză în România

  • Localitate: max. 50 km/h

  • Drumuri naționale/județene: max. 90 km/h

  • Drumuri europene: max. 100 km/h

  • Drumuri expres: max. 120 km/h

  • Autostrăzi: max. 130 km/h