CNIR dă în judecată „Kido Consult” pentru blocarea licitației Autostrăzii A8, tronsonul Moțca–Târgu Frumos
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a depus acțiune în instanță împotriva „SC Kido Consult Project Construct S.R.L.”, prin care dorește să recupereze prejudiciul produs în urma blocării cu rea-voință a procedurii pentru atribuirea contractului pentru proiectarea și execuția tronsonului 1 Moțca-Târgu Frumos al Autostrăzii ,,Unirii”-A8.
Prin cele două cvasi-contestații depuse la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), contestații neîntemeiate și care nu au respectat prevederile legale, „S.C. Kido Consult Project Construct” a încercat blocarea procedurii de atribuire a contractului, și, implicit realizarea unui proiect de importanță majoră pentru infrastructura națională și europeană.
„În cadrul acțiunii de chemare în judecată pentru repararea prejudiciului cauzat, pe care am depus-o la Tribunalul București, CNIR a solicitat plata unor despăgubiri în valoare de 𝟐𝟐𝟎 𝟎𝟎𝟎 𝐥𝐞𝐢. Această sumă este echivalentul cauțiunii pe care ar fi trebuit să o depună odată cu respectivele contestații, în conformitate cu prevederile Legii 101/2016”, a precizat directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu.
La contractul de aprox. 6 miliarde lei pentru construirea tronsonului Moțca-Târgu Frumos (27 km), „Kido Consult” a depus două contestații (pe 28 aprilie 2025 și pe 19 mai 2025) pe care CNSC le-a respins. CNIR a menținut termenul de 20 mai 2025 pentru deschiderea ofertelor, dată la care au fost depuse șase oferte de la constructori din România, Italia și Turcia. „Kido Consult” nu s-a numărat printre operatorii economici înscriși în procedura de atribuire a contractului.
Șase oferte depuse pentru construirea tronsonului 2 Târgu Frumos-Lețcani al A8
Cu o zi în urmă, CNIR a primit șase oferte de la constructori din România, Austria și Turcia la contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 Târgu Frumos-Lețcani al Autostrăzii ,,Unirii”-A8.
- Ofertant unic : STRABAG
- Asociere : MAKYOL Insaat Sanayi Turzim ve Ticaret A.S (Lider)-CBI CONSTRUCȚII TURISM & INVESTIȚII S.R.L.
- Asociere : Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Lider)-OZKAR INSAAT SANAYI ve Ticarte ANONIM SIRKETI
- Asociere : BISKON YAPI ANONIM SIRKETI (Lider) -STRACO HOLDING-ILGAZ CONSTRUCTION
- Asociere : DANLIN XXL (Lider)-GROMA HOLD LTD, Intertranscom Impex S.R.L-EVROPEISKI PATISHTA
- Asociere : IC ICTAS INSAAT SANAYI ve TICARET A.Ș. (Lider)-ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ
Tronsonul 2 Târgu Frumos-Lețcani are o lungime de 28,6 kilometri și un cost estimat de 5,5 miliarde lei. Finanțarea investiției este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.
Durata realizării sale este de 46 de luni (10 pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție). Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.
Contractul include realizarea a 33 de poduri și pasaje, 2 tunele, 3 noduri și 12 kilometri de Drumuri de Legătură. Fișa de proiect, Harta în format KMZ și Planul de Amplasament pot fi consultate AICI.