Acestea sunt două dintre concluziile preliminare ale anchetei sectoriale derulate de Consiliul Concurenţei pe piaţa salubrităţii.

'Prezenţi la dezbaterea publică privind concurenţa şi calitatea în serviciile publice, organizată de Consiliul Concurenţei şi de Institutul pentru Politici Publice (IPP) în data de 28 octombrie 2014, reprezentanţii autorităţilor locale au explicat impunerea unui anumit nivel de investiţii în infrastructură prin necesitatea respectării standardelor europene în materia managementului integrat al deşeurilor. Cu toate acestea, atât operatorii din salubritate, cât şi reprezentanţii autorităţilor locale au admis că durata medie a unui contract de colectare/ transport ar putea fi de 8 ani (pentru amortizarea investiţiei făcute)', se mai arată în comunicat.

În prezenţa a peste 50 de experţi, reprezentând operatorii cu activitate susţinută în domeniu, atât din Bucureşti cât şi din ţară, Comisiile de industrie din cele două Camere ale Parlamentului, Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice, Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC), asociaţii de dezvoltare intercomunitară înfiinţate pentru managementul integrat al deşeurilor (ADI), primării ale municipiilor reşedinţă de judeţ, consilii judeţene şi consultanţi independenţi, reprezentanţii Consiliului Concurenţei au supus discuţiei o serie de aspecte care pot conduce la încălcarea regulilor de concurenţă în domeniul salubrităţii.

'Observaţiile participanţilor la dezbatere vor fi analizate de inspectorii Consiliului Concurenţei, urmând ca raportul final ce se va realiza în urma anchetei sectoriale pe piaţa salubrităţii să cuprindă o serie de recomandări şi orientări privind interpretarea şi aplicarea legislaţiei concurenţei asupra pieţelor serviciilor publice de salubrizare', au mai spus reprezentanţii Consiliului.

AGERPRES

Te-ar putea interesa și: