CFR Marfă a demarat din 2012 o activitate mai intensă pe lângă instituțiile Uniunii Europene, prezentând impactul dezvoltării transportului auto asupra mediului și a infrastucturii rutiere.

“Pentru noi, transportul de TIR-uri pe platforme este o prioritate. Avem 160 de vagoane în parc”, a spus Georgescula Conferința Capital Transporturi și Infrastructură 2018.

Din 2015 firmele de profil din România au primit permisiunea de a accesa fonduri pentru această activitate.

Anul trecut putea fi absorbită o sumă de 10 milioane de lei. “Nu am reușit să accesăm aceste fonduri. Este provocarea numărul unu să nu mai lăsăm să treacă pe lângă noi o astfel de oportunitate”, a afirmat reprezentantul CFR Marfă.

Compania are două trasee în plan pentru acest tip de transport: Ucraina – Bulgaria – Turcia și Turcia – Bulgaria (Ruse) – frontiera Curtici. Anul trecut a fost efectuată o “încercare” pe ruta Curtici – Craiova, beneficiar fiind Ford România. Dar viteza medie a fost una mică, de 35 km/h, pe fondul infrastructurii slabe, a explicat Laurențiu Georgescu.

“În ce privește transportul intermodal, țările din fostul lagăr socialist stau foarte prost pe acest segment, în timp ce statele din vest care acordă multă atenție (ce înseamnă multă atenție – subvenții, desigur) au un volum mult mai ridicat de lucru”, a arătat oficialul CFR Marfă.

O altă oportunitate ar mai fi coridorul Silk Way (Drumul Mătăsii). “Important e ca România să facă acest lucru. Până acum ba ne-au luat-o înainte ba grecii, ba bulgarii, sperăm ca de data aceasta să nu se mai întâmple așa, astfel ca într-o lună de zile să demarăm acest transport”, a afirmat acesta.

CFR Marfă este o societate de stat activă pe o pe piața concurențială în care mai funcționează 26 operatori privați. Compania a încheiat 2017 cu spor de venituri de 12% față de anul precedent și a reușit să reducă pierderile la jumătate. “Ne propunem o creștere de 14% a veniturilor pe 2018 și ne dorim ca pierderile să diminueze”, a spus Georgescu.

 

“Avem trenuri care ajung la Moscova, cu piese pentru uzinele Renault din Rusia, la Hamburg, cu containere sau în Franța, cu autoturisme. De asemenea, avem și trenuri care ajung și la Istanbul, în sudul Europei”, a precizat directorul de vânzări al societății.

Datele Institutului Național de Statistică (INS) arată că transportul rutier deține 61% din totalul la nivel pe țară, în timp ce transportul feroviar are o pondere mult mai mică, de 15%.

Conferința Transporturi și Infrastructură 2018 a fost organizată de Capital, la Hotel Domenii Plaza, cu sprijinul partenerilor: Delta Bloc, Danube Total Grup, Grampet Group, SCC Erbașu și International Lazar