CFR, un nou pas pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe ruta sudică a țării
Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A. a inițiat procedura de licitație pentru atribuirea contractului de consultanță și supervizare în cadrul modernizării liniei de cale ferată București Nord – Giurgiu Nord Frontieră, Lotul 2.
Valoarea estimată a contractului se situează între 35,53 milioane lei și 42,27 milioane lei, iar finanțarea este asigurată prin fonduri nerambursabile CEF (Connecting Europe Facility).
Durata contractului este prevăzută pentru 36 de luni, din care șase luni sunt alocate etapei de proiectare și 30 de luni execuției efective a lucrărilor.
Contractul prevede supervizare strictă, în conformitate cu legislația investițiilor publice
Potrivit comunicatului transmis de CFR S.A., compania caută un partener care să asigure o supervizare completă, în conformitate cu prevederile HG nr. 907/2016 privind documentațiile tehnico-economice. Contractantul va avea obligația de a verifica respectarea tuturor etapelor legale, asigurând calitatea proiectării și implementarea corectă a lucrărilor.
Activitățile desfășurate de supervizor vor include coordonarea tehnică, verificări periodice, raportări și controlul calității execuției. Zona vizată de proiect se întinde pe teritoriul județelor Ilfov și Giurgiu, în aria administrată de Sucursala Regională CF București.

67 de kilometri de cale ferată vor fi reabilitați pentru o viteză sporită
Linia vizată de lucrări – București Progresu – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – aparține rețelei CF 106 și 106A. Lungimea totală este de 67,56 km, din care 49,89 km sunt incluși în lucrări de modernizare și electrificare, iar alți 12 km doar în electrificare. Intervalul Vidra – Comana se află deja în execuție prin Lotul 1 al proiectului.
Scopul principal este atingerea unei viteze maxime de 120 km/h, ceea ce va reduce timpul de deplasare și va îmbunătăți semnificativ siguranța și eficiența transportului feroviar. Modernizarea susține, de asemenea, obiectivele strategice ale României privind mobilitatea durabilă.
Ofertanții pot depune propuneri până la 7 iulie 2025, prin SEAP
Anunțul CFR de participare a fost publicat în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice (SEAP), oferind toate informațiile necesare celor interesați de contract. Termenul-limită pentru primirea ofertelor este 7 iulie 2025.
Procedura este de tip licitație deschisă, ceea ce încurajează participarea firmelor cu experiență în supervizarea proiectelor mari de infrastructură feroviară.