Primele tranzacţii cu acţiuni Twitter s-au încheiat la 45,10 dolari cu 73% peste preţul din IPO, de 26 dolari, iar ulterior avansul s-a extins la peste 90%, cotaţia trecând de 50 dolari.
La preţul de 49 dolari, capitalizarea Twitter era de 26,7 miliarde dolari.
Cu puţin timp înainte de debut, cei de la Yahoo Finance spuneau că preţul de debut s-ar putea plasa între 42 şi 46 dolari, ceea ce reprezenta o creştere cu 60%-77% faţă de preţul din IPO.
Ignorând practic cererea slabă din partea investitorilor de retail, cei de la Twitter, de comun acord cu companiile de intermediere, au majorat la 26 dolari preţul la care să vândă acţiunile în cadrul IPO, pe baza cererii solide din partea investitorilor instituţionali.
Iniţial, Twitter anunţase un interval de preţ de17-20 dolari.
Twitter, serviciul instant de mesagerie de 140 de caractere care tinde să devină un fenomen global, și-a stabilit la 26 dolari prețul acțiunilor vândute în cadrul ofertei publice ințiale (IPO), evaluând la peste 18 miliarde dolari compania în vârstă de șapte ani, transmite Yahoo Finance.
Twitter va strânge 1,8 miliarde dolari, prin vânzarea a 70 milioane de acțiuni, pentru a finanța expansiunea viitoare. Twitter va debuta joi pe New York Stock Exchange. Unii analiști spun că acțiunile valorează 50 dolari sau mai mult, astfel că se așteaptă ca prețul să explodeze odată ce acțiunile vor debuta la tranzacționare pe Wall Street.
Înființată în 2006 ca o modalitate simplă de distribuire a mesajelor printre prieteni, Twitter a crescut până la 232 milioane de utilizatori activi, care postează 500 milioane de tweet-uri (mesaje) pe zi despre orice, de la impresii personale la zvonuri despre celebrități sau știri de ultimă oră.
IPO-ul Twitter este cel mai mare al unei companii de IT de la cel al Facebook din luna mai 2012, când compania a strâns 16 miliarde dolari. Totodată, IPO-ul Twitter al putea deveni al doilea cel mai mare din istoria companiilor de internet din SUA dacă în cele din urmă oferta va depăși 1,92 miliarde dolari cât a strâns Google la IPO-ul din 2004.
Și asa pentru că Twitter are opțiunea de a vinde încă 10,5 milioane acțiuni, dacă e necesar, ceea ce ar împinge la peste 2 miliarde dolari valoarea IPO-ului.