Conform oficialilor CFR SA, proiectul înseamnă patru poduri feroviare, printre care podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, două tuneluri – Sighişoara şi Daneş şi pasajul superior peste DN 13.

„Noua variantă de traseu dintre Sighişoara şi Daneş, include trei lucrări de artă foarte importante – podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, în lungime de 125 m, tunelul Sighişoara, în lungime de 410 m, şi tunelul Daneş, în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989. Până la intrarea în Daneş este construit un terasament înalt. Trenul a mers conform instrucţiunilor de la calea ferată, în aproximativ două săptămâni se va circula cu o viteză sporită. Pe tronsonul Sighişoara – Coşlariu, în lungime de aproximativ 100 km, lucrările de modernizare pe cele trei loturi Sighişoara – Aţel, Aţel – Micăsasa şi Micăsasa – Coşlariu sunt executate în proporţie de 94%“, ne-au precizat oficialii CFR SA.

Între Sighişoara şi Simeria, lucrările de modernizare aflate în execuţie înseamnă schimbarea liniilor, peroane, instalații de siguranță și dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podețe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel şi substaţii de tracţiune. Aceste lucrări au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin-Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului de semnalizare de ultimă generație ERTMS/ETCS Nivel 2.

Oficialii Ministerului Transporturilor, prin CFR SA, promit că în acest an se vor recepţiona lucrările de modernizare a căii ferate, între Simeria şi Sighişoara, pe o lungime de aproximativ 150 km.

 

Te-ar putea interesa și: