Compania Naţională a Huilei (CNH) şi-a păstrat poziţia de lider, cu restanţe în valoare totală de 1,46 miliarde lei (348 milioane euro).

Pe locul doi se situează Galaxy Tobacco cu o datorie de 919 milioane lei (218 milioane euro), din care peste jumătate reprezintă dobânzi şi penalităţi.

Pe locul trei se afla, la 31 decembrie 2010, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA cu o restanţă către bugetul de stat de 852,5 milioane de lei (202,5 milioane euro). Totuşi CFR a reuşit să depăşească CNH în ceea ce priveşte obligaţiile către bugetul de stat constituite în anii fiscali precedenţi în care s-au înregistrat obligaţii restante. Astfel, CFR SA a strâns obligaţii în valoare totală de 1,72 miliarde lei, iar CNH cu 250 milioane lei mai puțin, mai exact 1,46 miliarde lei.

Următoarele trei poziţii în clasament sunt deţinute tot de companii din sectorul feroviar: Electrificare CFR (231 milioane de lei), CFR Marfă (aproape 152 milioane de lei) şi Telecomunicatii CFR cu 122 milioane de lei.

Pe locul şapte se poziţionează Societatea Naţională a Lignitului Oltenia (SNLO) cu o datorie de circa 110 milioane de lei către bugetul de stat.

Pe poziţia a opta, respectiv a noua, sunt două companii private. Silo Impex 2007 avea la finele anului trecut datorii în valoare totală de 91,8 milioane de lei, iar European Food (locul 9) – o restanţă de 79,8 milioane lei.

Ultimul loc din top 10 este deţinut de Societatea Naţională  Îmbunătăţiri Funciare, care, la 31 decembrie 2010, avea de achitat către bugetul de stat o sumă de 73,27 milioane de lei.

Te-ar putea interesa și: