Ministerul Transporturilor pierde sume la rectificare, potrivit proiectului de rectificare obţinut de Agerpres, lipsa alocărilor urmând să se vadă în numărul redus de kilometri de autostradă ce vor fi construiţi în 2010.

Astfel, cei 836 kilometri de autostradă promişi, în perioada 2009 – 2012, de ministrul Radu Berceanu rămân doar pe hârtie din lipsă de finanţare.

Deşi ministerul a redus cheltuielile de personal cu 119,64 milioane lei, potrivit proiectului de rectificare bugetară, în acelaşi timp s-au redus si cheltuielile curente cu 121,7 milioane lei şi cu 124,5 milioane de lei din fondurile provenite din credite externe.

Cheltuielile curente au ajuns la 393,69 milioane lei, mai scăzute cu 121,7 milioane lei, cheltuielile cu bunurile şi serviciile s-au redus şi ele cu şase milioane lei, în timp ce transferurile către alte societăţi au ajuns la 210,62 milioane lei.

Din transferuri, CFR Călători va plăti 210 milioane lei către CFR SA din care se va achita taxa pentru utilizarea infrastructurii şi factura la electricitate către distribuitori, potrivit proiectului de rectificare bugetară.

Din cele 210 milioane lei, 143,98 milioane vor fi plătite către CFR SA, iar 66,64 milioane lei vor merge către furnizorii de energie electrică ai CFR Călători, respectiv E.ON.

Peste 100 kilometri de autostradă urmau să fie recepţionaţi în 2010

De asemenea, Guvernul a tăiat la rectificare 124,5 milioane de lei din fondurile provenite din credite externe.

Totodată, MTI a aprobat suplimentarea cu un milion de lei a sumelor pentru Centura Cluj Est, alte 21,34 milioane fiind alocate pentru plata sumelor restante reprezentând TVA aferentă lucrărilor efectuate în 2006 la reabilitarea căii ferate Câmpina – Predeal.

Bugetul total al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) pe anul 2010 a fost stabilit la 10,86 miliarde lei la începutul anului, cu 7,39 la sută mai mic decât în 2009.

Peste 100 kilometri de autostradă urmau să fie recepţionaţi în 2010, mai mult ca în 2009, lucru aproape imposibil de realizat.

Ministerul a cerut o creştere a spaţiului fiscal până la două miliarde euro, tocmai pentru a atrage fonduri deja disponibile de la instituţii financiare internaţionale, însă aceasta nu a fost aprobată în urma negocierilor cu FMI.

Singurele obiective realizabile ca infrastructură în acest an Centura Sibiu (17,56 kilometri), precum şi doi kilometri de viaduct pe Autostrada Transilvania, 9,4 kilometri între Turda şi Câmpia Turzii, la care se adaugă alţi 18 kilometrii, ambele obiective tot pe Autostrada Transilvania. De asemenea, se va finaliza o porţiune de 21 de kilometri pe Centura de Nord a Capitalei.

SURSA: Agerpres