'Contractul de concesiune va fi semnat în luna iunie. S-a găsit cea mai mare parte din finanţarea necesară', a afirmat Neaga.

Potrivit acestuia, mai multe bănci comerciale s-au arătat interesate să finanţeze proiectul, însă şeful CNADNR nu a vrut să le nominalizeze. Totodată, el a ţinut să infirme informaţiile potrivit cărora compania franceză Vinci s-ar retrage din proiect.

'Infirm toate zvonurile cu privire la retragerea Vinci. Contractul se va semna în mai puţin de o lună', a subliniat Narcis Neaga.

Oficialul CNADNR a precizat că lucrările vor începe după încă o lună de la semnarea contractului.

'Autostrada va fi realizată în etape. Vom şti termenul de finalizare după semnarea contractului, la fel şi costurile, în funcţie de negocieri', a arătat acesta.

În ceea ce priveşte taxa de autostradă, Narcis Neaga a spus că simulările actuale arată că aceasta ar putea fi de 7 lei pe kilometru.

'Riscul de trafic este preluat de stat, iar partenerul privat nu are nicio opţiune în privinţa stabilirii taxei de autostradă. Am făcut o simulare, care acum ne indică o taxă de 7 lei pe kilometru, dar nu vă pot spune dacă atunci va fi de 7 lei sau 10 lei', a menţionat Neaga.

'În acest moment, în luna mai 2014, nicio autostradă din România nu s-ar putea susţine din trafic (din taxa de autostradă – n. r.)', a completat el.

Premierul Victor Ponta a anunţat, pe 19 decembrie, că asocierea Vinci-Strabag-Akor a câştigat licitaţia pentru realizarea tronsonului de autostradă Comarnic – Braşov.

Ofertele în vederea atribuirii 'Contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construirea, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti – Braşov, tronsonul Comarnic – Braşov, km 110+600 – km 168+600' au fost depuse de Asocierea Vistrada Nord (Vinci/Franţa), Strabag/Austria şi Aktor/Grecia) şi Asocierea Impregilo SpA/Salini din Italia.