De atunci, lucrurile au evoluat într-o viteză uimitoare, așa încât putem vorbi astăzi de o industrie globală de eCommerce în valoare de 1,2 trilioane de dolari, cu jucători din Asia (Alibaba) și SUA (Amazon) care domină piața.

Această valoarea a fost prezentantă de Florin Filote, director eMag Marketplace, în cadrul GPeC Summit ( 29-30-31 mai, București). Filote a amintit și de prima carte vândută pe Amazon, la prețul de 27,95 de dolari, într-un timp în care Amazon nici măcar nu visa că va ajunge la volumul de astăzi.

”Amazon este un maestru al pieței, un pionier. Unde a ajuns comerțul acum? Lucrul acesta depide de la țară la țară. Dar crește continuu”, a declarat la același eveniment Brian McBride, președintele ASOS, un mare retailer online de fashion.

De altfel, piața s-a transformat într-un ritm foarte alert datorită, în primul rând, tehnologiei.

”Tehnoligia influențează comportamentul de consum. Site-urile, în general, se transformă dintr-o destinație de cumpărături într-una de informare”, a punctat Florin Filote.

Și a continuat oferind câteva ponturi celor care vor să facă un business în acest domeniu, cu atât mai mult cu cât concurența la nivel local se dovedește tot mai acerbă.

”Pozele fac diferența și spun povestea produsului. Ideal este să existe cinci poze pentru un produs, în contextul în care acest lucru poate să însemne vânzări mult mai mari. De asemenea, este important ca produsul să fie descris amănunțit, mai ales că 78% dintre clienți sunt influențați, în decizia de cumpărare, de descriere. Apoi, când vorbim de preț, de promoții, trebuie să se aibă în vedere efectul cifrei 9 din stânga, care crește vânzările”, a punctat Filote.

Acesta a mai spus că, atunci când un client îți adresează întrebări, ar trebui să răspunzi la ele și să mulțumești, pentru că foarte mulți dintre cei care cumpără citesc răspunsurile.

”Piața de eCommerce din România este de circa 2,8 miliarde de euro, pentru anul 2020 fiind estimată aproape o dublare, respectiv 5 miliarde de euro”, a adăugat Florin Filote.

 

Conform unui studiu realizat de către GPeC și iSense Solutions, 53% dintre românii cu acces la internet, adică aproape 6 milioane de utilizatori, au realizat în ultimul an cumpărături online cel puțin o dată pe lună, cu o creștere de 9% față de aceeași perioadă din 2016-2017. De asemenea, în ultimele 12 luni, cumpărăturile online au devenit mai populare pentru categorii noi de clienți, cea  mai mare creștere, de la 36% la 51%, fiind înregistrată pentru segmentul de vârstă de 45-54 ani. O creștere importantă se vede și în categoria de vârstă între 35-44 ani, de la 51 la 58%, în timp ce pentru utilizatorii cu vârsta între 18-34 ani datele s-au păstrat la același nivel ca în perioada 2016-2017.

Cu toate acestea, deși apetitul românilor ce optează pentru a face cumpărături online a crescut, în medie aceștia apelează tot la magazinele online cu care sunt obișnuiți. Astfel, ca și în perioada 2016-2017 românii au vizitat în medie câte 9 magazine, cu o frecvență de 3-4 ori pe săptămână. Principalele motive ale achizițiilior online rămân aceleași, printre ele numărându-se timpul redus, posibilitatea de a compara prețurile de la diferite magazine și o varietate tot mai mare a produselor pe care le pot comanda din mediul online.

”Piața de eCommerce din România crește semnificativ în fiecare an, chiar dacă nu vorbim încă o piață matură în comparație cu alte țări, dar care are un potențial uriaș. Magazinele online românești trebuie să țină pasul cu doleanțele clienților tot mai selectivi: aceștia își doresc procese de livrare cât mai rapide, încredere reală arătată de alți cumpărători și, bineînțeles prețuri competitive”, a spus Andrei Radu, Fondator și CEO GPeC.  

În continuare, produsele electronicele și electrocasnicele, articolele vesimentare și accesoriile fashion, calculatoarele și laptopurile, cât și produsele cosmetice și farmaceutice ocupă primele locuri în preferințele cumpărătorilor online.

 

 

Te-ar putea interesa și: