Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

HI-TECH

Ce se întâmplă cu e-mailurile de tip SPAM. Ultimele studii sunt ÎNGRIJORĂTOARE

Autor: | | 0 Comentarii | 1218 Vizualizari

Adoptarea Regulamentului General privind Protecţia Datelor (General Data Protection Regulation - GDPR) nu a determinat o reducere considerabilă a numărului de e-mailuri de tip Spam pe care mulţi internauţi continuă să le primească, potrivit unui studiu realizat recent în Marea Britanie, a anunţat sâmbătă Press Association.

La şase luni după adoptarea noii legi europene în privinţa protejării datelor personale online, reprezentanţii fundaţiei Nesta au anunţat că un sondaj realizat în rândul internauţilor din Marea Britanie sugerează că 60% dintre aceste persoane nu simt că ar deţine mai mult control asupra e-mailurilor cu specific promoţional pe care le primesc, notează Agerpres.

Mai mult de o cincime dintre respondenţi au spus că primesc mai multe e-mailuri nedorite după ce această lege a intrat în vigoare în luna mai, au precizat reprezentanţii fundaţiei.

În conformitate cu GDPR, consumatorii deţin un control mai mare asupra datelor lor, inclusiv drepturi mai ample de a-şi da consimţământul asupra momentului şi a posibilităţii ca firmele să colecteze şi să utilizeze datele lor personale, iar companiile sunt obligate să devină mai transparente în ceea ce priveşte modul în care folosesc datele colectate.

De asemenea, amenzile pentru companiile care încalcă normele GDPR pot fi mai mari decât cele stipulate în precedentele regulamente de confidenţialitate.

Theo Bass, un specialist al fundaţiei Nesta, spune că internauţii au nevoie de mai multă educaţie în privinţa drepturilor care sunt stipulate în noul regulament, cu scopul de a reduce numărul mesajelor online promoţionale pe care le primesc în adresele lor de e-mail.

"GDPR oferă un impuls semnificativ drepturilor individuale, inclusiv dreptului de acces la datele personale sau dreptului de a solicita ştergerea acestora, însă cei mai mulţi oameni nu sunt conştienţi de drepturile lor sau de modul în care pot să le folosească", a declarat specialistul britanic.

"Industria de publicitate online este structurată în aşa fel pentru a masca în mod deliberat felul în care profitul este obţinut pe baza datelor personale, iar acele secţiuni ininteligibile de 'Condiţii şi Termeni de utilizare' îi fac pe oameni să le fie greu să înţeleagă lucrurile cu care se declară de acord".

"Nu este clar dacă aceste lucruri sunt tratate într-o manieră corespunzătoare în urma adoptării GDPR".

 

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.