În preajma sărbătorilor, electronicele cuceresc topul căutărilor pe internet. O analiză asupra căutărilor efectuate în anii trecuți arată că în luna decembrie a acestui an se vor face pe Google aproximativ 70.000 de căutări pe cuvântul telefoane. Foarte aproape și justificat de tradiția cadourilor pentru copii este cuvântul jucarii care se estimează că va atrage anul acesta 65.000 de căutari.

Pe următoarea poziție în topul preferințelor pentru cadouri se află ceasurile și parfumurile, care vor avea fiecare în jur de 45.000 de căutări. Urmatorul loc în clasament îl ocupă căutările după cuvinte precum laptopuri, lenjerie intimă și bijuterii, fiecare cu o estimare de 20-23.000 de căutări în decembrie 2012.

Studiul realizat de SEO monitor arată că românii încep să caute pe internet reduceri, promoții, oferte de sezon pentru telefoane încă de la începutul lunii noiembrie. Din prima săptămână a lui noiembrie și până la începutul lui decembrie căutările cresc cu 15%. Decorațiunile de Crăciun se caută încă din octombrie, având o ascensiune de 90 de procente până pe 15 decembrie.

Perioada sărbătorilor este un moment foarte important pentru cei mai mulți retaileri, fie ei proprietari de e-commerce-uri sau nu. Potrivit studiului realizat de SEO monitor, utilizatorii de internet aleg să caute cadouri de sărbători fie bazându-se pe rezultatele oferite de Google pe cuvinte cheie, fie mergând direct către un magazin online deja cunoscut.

Magazinele online, care au construit deja un brand cunoscut, fac profituri semnificative în perioada Crăciunului. Astfel, magazine online specializate pe IT&C, precum emag.ro, altex.ro, oktal.ro, evomag.ro sau cel.ro, se pot aștepta la cereri directe în sezon. La fel și magazinele online de jucării precum toyz.ro, noriel.ro, strollers.ro sau fashion și cele specializate pe cadouri precum cadouri.ro, borealy.ro, fungift.ro respectiv fashionup.ro, miniprix.ro sau tinar.ro sunt cateva exemple care pot atrage datorita puterii brandului cereri si comenzi directe.  

” Pentru anumite produse – cum sunt telefoanele mobile – motorul de căutare Google a devenit principala sursă de informare și cercetare. Având astfel de informații legate de preferințele consumatorilor lor și cu o campanie de promovare pe motoarele de căutare începută la timp, retailerii pot să-și maximizeze profitul în perioada sarbatorilor de Crăciun”, spune Cosmin Negrescu, CEO, SEO monitor.