Cei mai mulţi internauţi care vor să găsească ceva pe web apelează la motorul de căutare Google.  Acesta este considerat cel mai bun motor de căutare din lume,  având o cotă de piaţă de 84,7%, la nivel global. Principalii concurenţi sunt la mare distanţă: Yahoo! – 6,42%, Baidu – 3,67% şi Bing 3,14%, conform datelor companiei Net Applications.
Potrivit serviciului Google Insights for Search, cele mai căutate cuvinte pe Google în ultimele 12 luni de internauţii români au fost: YouTube, jocuri, yahoo, hi5, facebook, filme, mail, google, dicţionar şi vremea. 
Americanii, în schimb, au căutat pe Google informaţii despre iPad, iPhone 4, World Cup, Justin Bieber sau Facebook. 
Google a deschis luna trecută un birou în ţara noastră şi a lansat serviciul Street View. 
"Scopul Google este de a oferi utilizatorilor români, care sunt foarte activi online, şi mai multe instrumente utile şi inovatoare în limba locală, precum şi de a ajuta companiile româneşti să aibă o prezență online şi să îşi dezvolte afacerile prin intermediul Internetului. România este o ţară foarte interesantă pentru Google, unde vedem oportunităţi atât în ce priveşte utilizatorii individuali, cât şi companiile", potrivit lui Dan Bulucea, Country Manager pentru România al Google.
Obiectivul Google România pentru anul viitor este creșterea veniturilor din publicitate atrase de companie cu 30%-50%
<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/F0QXB5pw2qE?fs=1&amp;hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/F0QXB5pw2qE?fs=1&amp;hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>