Proiectul de hotărâre privind lansarea programului de investiții a fost votat în această săptămână în ședința Consiliului General al Municipiului București. Programul este finanțat din bugetul Primăriei Municipiului București.

Programul este gândit să fie continuat până la atingerea obiectivului enunțat încă din denumire: “Nicio stradă neasfaltată și fără utilități”. Actualele estimări situează numărul de străzi neasfaltate / lipsite de utilități la circa 270, cifră care urmează să fie actualizată în baza corespondenței cu primăriile de sector și cu listele de investiții deja existente în cadrul altor programe (de exemplu, la Administrația Străzilor). Cifrele sunt distribuite, pe sectoare, astfel: 94 de străzi în sectorul 1, 14 în sectorul 2, 33 în sectorul 3, 40 în sectorul 4, 11 în sectorul 5 și 77 în sectorul 6. Pe lângă satisfacerea cerințelor populației, Programul are ca obiectiv respectarea angajamentelor asumate de România cu privire la implementarea aquis-ului comunitar aplicabil serviciilor de utilități publice.

Primăria Capitalei va acorda finanțare pentru proiecte în urma unui proces de estimare a necesarului, prioritizare, selecție și bugetare a obiectivelor de investiții. În etapa de estimare, Primăria Capitalei va solicita fiecărei primării de sector necesarul cu privire la obiectivele pe care dorește să le includă în Program.

Străzile incluse în program vor fi preluate în administrare Consiliului General al Municipiului București, prin Hotărâre de Consiliu, pe durata implementării proiectelor de modernizare.

„Ne propunem ca, la finalizarea acestui program, să nu mai existe în București nicio stradă neasfaltată, fără trotuare sau fără utilități – alimentare cu apă, canalizare, iluminat public. Programul este unul multianual și se va desfășura în mai multe etape, începând de la identificarea statutului juridic și al stării fizice pentru toate arterele nemodernizate, continuând cu întocmirea documentațiilor de urbanism și a proiectelor tehnice de execuție și terminând cu execuția propriu-zisă în ordinea priorităților stabilite de Comisia special constituită în acest scop, din care vor face parte atât reprezentanți ai Primăriei Generale cât și ai Primăriilor de sector”, a declarat Gabriela Firea.