Producătorul danez de bere Carlsberg a anunțat că va crește prețurile berii, pe fondul majorării materiilor prime, scrie Reuters, care adaugă că acest lucru va avea un impact negativ asupra vânzărilor. Cel de-al treilea cel mare producător de bere a spus că impactul continuu al coronaviruslui va provoca greutăți și anul acesta, chiar dacă a raportat vânzări mai bune pentru trimestrul al patrulea decât s-a prognozat.

Totuși, producătorul nu se așteaptă la o creștere organică a profitului operațional în acest an.

Costurile semnificativ mai mari ale materiilor prime şi impactul continuu al Covid-19 vor crea dificultăţi în 2022”, a spus directorul executiv Cees ‘t Hart.

Costurile au crescut în 2021

Presa internațională mai notează că valoarea pe hectolitru a crescut cu 10-12 procente în 2021, din cauza preţurilor mai mari ale mărfurilor şi transportului.

Pe acest fond, directorul executiv spune că își propune să compenseze aceste costuri prin creșterea de prețuri, deşi acest lucru ar putea avea ”un impact negativ asupra consumului de bere”.

În ceea ce privește profitul organic din exploatare, Carlsberg se așteaptă ca acesta să crească cu 0-7 procente în acest an, comparativ cu 12,5 procente anul trecut.

”Ne uităm la o situaţie diferită în acest an şi, prin urmare, avem un interval larg al previziunilor financiare”, a spus directorul executiv Cees ‘t Hart.

Carlsberg vrea să se dezvolte

Pe de altă parte, directorul executiv al companiei daneze spune că în următorii cinci ani dorește să se dezvolte dincolo de piața de bază a berii.

El spune că va încerca să se concentreze pe categorii precum cidrul, seltzer şi berea fără alcool, precum şi mărcile premium cum sunt 1665 Blanc şi Grimbergen, care generează marje de profit mai mari.

Vânzările din trimestrul patru au ajuns la 15,2 miliarde de coroane daneze (2,34 miliarde de dolari), faţă de 14,7 miliarde de coroane estimate de analişti.