Prima masina in lume cu motor cu ardere interna a fost construita de Siegfried Marcus. Ideea utilizarii benzinei drept sursa de energie pentru propulsia vehicului, i-a venit lui Marcus practic accidental. Austriacul a dat foc intamplator la un amestec de vapori de benzina cu aer. Astfel, in anul 1964, primul motor pe benzina a fost montat pe o trasura, iar in 1875, Siegfried a construit o noua versiune a vehicului sau, una imbunatatita. Cu toate astea, , inventatorii primului automobil din istorie sunt considerati oficial inginerii germani Daimler si Benz.

Prima masina – care a fost primul automobil din istorie

Prima masina Benz

 

Prima masina din istorie avea o unitate de propulsie cu aburi, insa nu avem destul curaj sa numim acest agregat un adevarat automobil. Notiunea de automobil presupune o unitate de transport compacta, usor de manevrat si intr-o oarecare masura fiabila. Cel putin doua din aceste cerinte nu erau respectate de vehiculul cu aburi.

 

Prima masina: Benz

Prima masina in lume cu motor cu ardere interna a fost construita de Siegfried Marcus. Ideea utilizarii benzinei drept sursa de energie pentru propulsia vehicului, i-a venit lui Marcus practic accidental. Austriacul a dat foc intamplator la un amestec de vapori de benzina cu aer. Astfel, in anul 1964, primul motor pe benzina a fost montat pe o trasura, iar in 1875, Siegfried a construit o noua versiune a vehicului sau, una imbunatatita. Cu toate astea, , inventatorii primului automobil din istorie sunt considerati oficial inginerii germani Daimler si Benz.

 

Karl Benz era proprietarul unei uzini de motoare pe gaz, agregate ce erau proiectate chiar de cunoscutul inginer. Domnul Benz visa sa construiasca o masina ce e propulsata de un motor cu ardere interna, insa unitatile sale, dar si motoarele Otto s-au dovedit a fi inutile pentru aceasta sarcina.

Prima masina: motorul lui Benz

Karl Benz a avut nevoie de 20 de ani pentru a proiecta si construi propria unitate de propulsie. Aceasta era un “benzinar” de 1,7 litri ce livra 0,75 cai putere. Mai mult de atat, aprinderea amestecului era efectuata cu scantiei, iar drept sursa de energie electrica era utilizata o baterie. Motorul proiectat de neamt utiliza o sistema de racire pe apa, iar pentru primirea amestecului dintre aer si benzina se folosea un dispozitiv foarte asemantor unui carburator din zilele noastre. Pentru transmiterea fortei de propulsie de la motor la rotile spate, se utiliza o cutie de viteze cu 2 trepte. In prima etapa, agregatul avea un volum de doar 985 cm3 – prea putin pentru o accelerare “decenta” si o viteza constanta, a constat neamtul. In anul 1985 prima masina a lui Benz a intrat pe piata. Exteriorul acesteia amintea mai degraba o bicicleta cu 3 roti, insa majoritatea componentelor tehnice prezente pe acel automobil, pot fi intalnite si astazi la masinile noastre. In anul 1894 la lumina zilei a fost scoasa o noua versiune a masinei lui Benz. Aceasta purta numele Velo, avea deja 4 roti si putea fi echipata cu motoare intre 1,5 si 3,5 cai putere.

Prima masina: Daimler

Gottlieb Daimler isi dezvolta prima masina independent de Benz. In anul 1883 acesta a inventat un motor ce era capabil sa functioneze la aproape 900 rotatii pe minuta si putea fi alimentat cu benzina. Acest motor a fost ulterior folosit si pe primele modele Peugeot, iar prima masina Daimler a fost contruita deja dupa moartea lui Gottlieb. Afacerea trecuse in mainele fiului sau – Paul, care a si dat masinii lui Daimler numele “Mercedes”.