Anunț de ultimă oră despre buletinele electronice! Când vor fi emise

Buletinele electronice. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) nu poate oferi, momentan, o dată anume în care va începe emiterea buletinelor electronice la nivel național. Potrivit informațiilor obținute de HotNews.ro, Imprimeria Națională a pierdut definitiv un proces de judecată. Acum, trebuie să reanalizeze ofertele de la una dintre licitațiile necesare emiterii buletinelor electronice.

„Potrivit informațiilor disponibile pe portalul instanței de judecată, în ceea ce privește procedura de achiziție publică gestionată de Compania Națională «Imprimeria Națională» – S.A. pentru infrastructura PKI, la data de 16.10.2023 Curtea de Apel București s-a pronunțat definitiv. Plângerea formulată de Compania Națională «Imprimeria Națională» – S.A. împotriva deciziei C.N.S.C. a fost respinsă. Astfel, în perioada următoare vor fi disponibile informaţii privind reluarea evaluării ofertelor în cadrul procedurii de achiziţie publică.

Emiterea cărţii electronice de identitate în Bucureşti, respectiv, la nivel naţional, este influenţată, în prezent, de stadiul licitaţiei pentru infrastructura PKI şi de întârzierile apărute în livrarea de către furnizor a cip-urilor (modelul nou) prevăzute în Acordul cadru încheiat la data de 28 februarie 2023 de către Compania Naţională «Imprimeria Naţională» – S.A.

Nu se poate realiza o estimare asupra momentului începerii emiterii cărţii electronice de identitate în Bucureşti, respectiv, la nivel naţional, întrucât această extindere este în strânsă legătură cu procedurile de achiziţie publică derulate de Compania Naţională «Imprimeria Naţională» – S.A.

În situaţia în care până la finalul lunii aprilie 2024 se vor finaliza procedurile de achiziţie publică derulate de Compania Naţională «Imprimeria Naţională» – S.A., nu vor fi afectate ţintele stabilite inițial”, au explicat membrii ai Ministerului Afacerilor Interne (MAI) pentru HotNews.ro.

Imprimeria Națională a lansat două licitațiile pentru emiterea buletinelor electronice

Compania Națională Imprimeria Națională a lansat două licitații pentru lansarea noilor cărți de identitate:

  • prima licitație a vizat achiziția a 9 milioane de cipuri și 375.000 de ansambluri din policarbonat cu antenă, contract pe patru ani cu o valoare estimată inițial la peste 38,2 milioane de euro;
  • a doua licitație a vizat crearea unei infrastructuri de chei publice (PKI) pentru emiterea și gestiunea certificatelor digitale;

Cum se obține buletinul electronic?

Deocamdată, buletinele electronice se pot emite numai în Cluj. Momentan, doar persoanele cărora le-a expirat buletinul pot să obțină cărți electronice de identitate. Potrivit Direcției Județene de Evidența Persoanelor Cluj, oamenii au nevoie de următoarele documente:

• actul de identitate
• certificatul de naștere, original
• certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original
• certificatul/hotărârea judecătorească de divorț definitivă/irevocabilă, după caz, original, certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani, care își schimbă domiciliul împreună cu solicitantul actului de identitate
• extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum și, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reședință, original