Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Bucureștiul va avea primul serviciu de car-sharing dedicat firmelor

Autor: | | 1 Comentarii | 3073 Vizualizari

Printr-un parteneriat cu BMW România, o companie din Cluj va lansa în acest an un serviciu de car-sharing dedicat firmelor. Demarat cu o stație fixă și 25 de mașini, noul serviciu se va extinde până la circa 800 de vehicule în momentul în care va fi disponibil și pentru persoane fizice.

Amplasată în parcarea Băneasa Business and Technology Park din nordul Capitalei, prima staţie fixă a Pony Car Sharing deserveşte, pentru început, doar companiile din zonă. Acestea vor decide numele angajaţilor proprii care se pot înscrie în sistemul de car-sharing având la dispoziţie, pentru început, un parc compus din 25 de maşini BMW i3 (electric) şi Mini. Pentru că nu este un servicu obişnuit de car-sharing, ci unul destinat companiilor, menit în acelşi timp să testeze piaţa bucureşteană, acesta necesită o programare a celor care doresc să utilizeze un vehicul astfel încât flota existentă să poată satisface toate solicitările. „Nu am făcut un calcul exact în privinţa costurilor, însă la Cluj (n.n. – acolo unde programul pentru persoane fizice funcţionează de câteva luni) preţurile minime sunt de 1 leu/minut sau 280 de lei/zi“, a declarat Demis Ghindeanu, unul dintre fondatorii Pony Car Sharing. De asemenea, conform acestuia, staţia-test din Bucureşti presupune că toţi clienţii trebuie să preia şi să returneze maşina din acelaşi punct spre deosebire de serviciul din Cluj unde există posibilitatea de a lua maşina dintr-un punct şi a o lăsa în altul. „Nu putem extinde rapid serviciul în Bucureşti pentru că, după calculele noastre, am avea nevoie de minimum 800 de maşini. De asemenea, investiţia iniţială şi cash-flow-ul negativ din primele luni trebuie susţinute de un partener puternic pe care încă îl mai căutăm“, a adăugat oficialul Pony.

Avantaje şi dezavantaje

Aflat deocamdată în stadiul de testare, proiectul Pony Car-Sharing din Bucureşti ar trebui să reducă substanţial costurile companiilor care îl accesează. „Vom extinde treptat serviciul din Bucureşti poziţionând staţii acolo unde există cerere. E drept că ne intersectăm oarecum cu leasingul operaţional însă, spre deosebire de acesta, firma nu este nevoită să plătească decât în timpul de folosire al maşinii, fără pauzele de utilizare. De asemenea, dispar costurile din week-end dacă firma decide să nu blocheze maşina în acea perioadă“ spun cei de la Pony. În ciuda acestui avantaj important şi a unor preţuri pe care oficialii companiei susţin că le vor poziţiona sub cele ale unui contract de leasing operaţional, cei care vor accesa serviciul nu se pot deplasa oricând şi oriunde. Asta pentru că numărul de maşini este limitat, iar autonomia acestora diferă în funcţie de modelul de autoturism preluat. În timp, odată cu creşterea numărului de clienţi, majorarea progresivă a parcului de maşini şi amplasarea unor noi staţii în alte puncte ale Bucureştiului, acest mod de deplasare poate deveni extrem de util şi avantajos din punct de vedere financiar atât pentru companii cât şi pentru persoanele fizice, însă nimeni nu poate spune în prezent când se va întâmpla asta.

Serviciu „prietenos“ cu mediul

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.