Sistemul de control al stabilităţii motocicletei (MSC) reprezintă un pas important înainte în privinţa siguranţei motocicletelor. Sistemul Bosch sprijină motociclistul în toate situaţiile, atât în timpul frânării, cât şi al accelerării, în timpul deplasării în linie dreaptă sau al efectuării virajelor. „24 la sută din totalul accidentelor de motocicletă se produc în timpul efectuării virajelor”, a declarat Gerhard Steiger, preşedintele diviziei Bosch pentru Sisteme de control al şasiului. Manevrele efectuate de motociclist şi, prin urmare, plăcerea de a conduce, rămân neschimbate. „Sistemul de control al stabilităţii motocicletei (MSC) poate ajuta la reducerea suplimentară a numărului accidentelor.” În anul 2009, doar în Europa au murit peste 5.000 de motociclişti în accidente rutiere. Studiile efectuate dovedesc faptul că doar sistemul ABS poate preveni aproximativ un sfert din totalul accidentelor de motocicletă care cauzează răniri sau decese. Controlul stabilităţii va reduce şi mai mult numărul accidentelor.

Din punct de vedere tehnic, sistemul de control al stabilităţii motocicletei (MSC) are la bază sistemul ABS avansat, care a fost extins acum de inginerii Bosch din cadrul centrului japonez de competenţă pentru siguranţa autovehiculelor pe două roţi, incluzând o gamă extinsă de senzori şi software-uri sofisticate.

Sistemul sprijină motocicliştii în situaţiile critice

Sistemul de control al stabilităţii motocicletei utilizează o gamă extinsă de senzori pentru a înregistra dinamica de conducere a autovehiculului. Senzorii de roată măsoară viteza de rotaţie a roţii faţă şi spate, iar un modul de senzori de inerţie calculează unghiurile de înclinare ale motocicletei de peste 100 de ori pe secundă. Prin analizarea datelor asigurate de senzori, a diferenţei dintre viteza de rotaţie a roţilor faţă şi spate, precum şi a altor parametri specifici motocicletelor, cum ar fi dimensiunea şi forma pneurilor şi locul de amplasare al senzorilor, unitatea de comandă ABS calculează limitele fizice ale forţei de frânare pe baza unghiului de înclinare.

Dacă sistemul de control al stabilităţii motocicletei detectează o situaţie în care o roată începe să se blocheze, unitatea de comandă ABS activează modulatorul de presiune din cadrul circuitului de frânare hidraulic. Acest lucru reduce presiunea în sistemul de frânare şi sporeşte din nou valoarea acesteia într-o fracţiune de secundă, rezultatul fiind aplicarea strictă a presiunii necesare pentru a evita blocarea fiecărei roţi.

Sistemul Bosch MSC poate salva vieţile motocicliştilor. Totuşi, la fel ca în cazul sistemului ABS, acesta nu poate acţiona decât în limitele legilor fizicii. În situaţii speciale, se pot produce accidente în cazul în care motocicliştii apreciază greşit situaţia din timpul conducerii sau comit erori majore. Cu toate acestea, sistemul sprijină motocicliştii în situaţiile critice, ajutându-i să obţină performanţe mai mari cu motocicletele lor şi, în acelaşi timp, oferindu-le o siguranţă mai mare.