‘Firma care nu şi-a făcut datoria nu făcea parte din ceea ce eu mă aşteptam să se întâmple în România. Eu am crezut că în România există constructori de bună credinţă care îşi respectă obligaţiile contractuale. Din nefericire, nu peste tot este aşa. De aceea, ministerul a fost nevoit să-şi modifice programul, nu din cauza Guvernului, ci din cauza faptului că firma nu şi-a făcut datoria’, a spus Boc, referitor la compania franceză.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va revizui proiectul autostrăzii Cernavodă-Constanţa (sud-est), tronsonul Cernavodă-Medgidia, în termen de o lună, iar autorităţile estimează că în august 2011 va fi semnat un nou contract, lucrările pentru noua construcţie urmând să înceapă la finalul acestui an, a anunţat luni ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu.

‘În termen de o lună de zile, CNADNR va revizui proiectul şi va întocmi documentaţia de atribuire pentru începerea licitaţiei. Estimăm că în luna august vom avea un nou contract semnat, iar până la sfârşitul anului să înceapă lucrările la noua construcţie, fără decalaj de termene’, a afirmat Anca Boagiu.

Oficialul a precizat că rezilierea contractului pentru execuţia lucrărilor de construcţie a tronsonului Cernavodă-Medgidia a avut loc în urma notificărilor primite de compania franceză Colas.

‘Compania franceză care avea contract pentru execuţia tronsonului Cernavodă – Medgidia, contract semnat din 2009, de 151 milioane euro pentru 20,3 kilometri de autostradă, ne-a demonstrat că nu vrea să lucreze în România. După nenumărate întâlniri cu CNADNR şi cu mine, au fost notificaţi pentru deficienţe, dar fără rezultat. CNADNR a notificat cu privire la rezilierea contractului. Motivele rezilierii vizează faptul că nu a fost finalizată proiectarea pentru 14 kilometri. De aceea, nu au obţinut nici certificatul de urbanism sau autorizaţia de construire. Au fost solicitate costuri suplimentare – 16 milioane euro, în condiţiile în care evaluarea arată că noul aliniament costa cu 5 milioane euro mai puţin. De asemenea, un motiv a fost solicitarea de prelungire a termenului de execuţie cu 24 luni’, a argumentat Boagiu.
Ministrul Transporturilor a adăugat că ‘lucrările au fost începute cu întârziere, din 2010. În octombrie 2010, Inspectoratul de Stat în Construcţii a întrerupt lucrările pentru nerespectarea legislaţiei privind calitatea construcţiilor. În acest moment, Colas a început retragerea de pe şantier, potrivit Ministrului Transporturilor.
‘Sper ca acest caz să fie un exemplu pentru toţi cei care vor să lucreze cu statul român. Ministerul Transporturilor declară ‘toleranţă zero’ pentru cei care au adus prejudicii statului’, a declarat Anca Boagiu.

În replică, reprezentanţii firmei Colas au susţinut că statul român este responsabil pentru întârzieri, puse pe seama exproprierilor de terenuri nerealizate la timp, pentru a face loc construirii autostrăzii.
SURSA: Agerpres