Potrivit sursei citate, extinderea este absolut necesară, dat fiind planul constructorului bavarez de a vinde două milioane de maşini pe an, în 2016, faţă de 1,67 milioane de unităţi, cifră înregistrată anul trecut. În cazul în care BMW doreşte să îşi deschidă o nouă locaţie în Europa de Est, România este printre favorite în situaţia în care celelalte candidate se confruntă cu probleme economice. Un punct slab al României este însă starea infrastructurii. La acesta se adaugă şi vânzările auto, care în ultima perioadă au intrat în declin în zona euro.

BMW a anunţat de mai multă vreme că ar vrea o fabrică de ansamblare în Brazilia, dar planul încă nu s-a concretizat. Speculaţiile recente despre o nouă uzină în Slovacia, pentru construcţia de maşini electrice, au fost catalogate ca neadevărate, dar, pe de altă parte, autorităţile ungare îi curtează deja pe cei de la BMW pentru o fabrică în această ţară.

Cotidianul german, Handelsblatt, notează însă că o fabrică în afara Europei ar avea mai mult sens pentru constructorul german, din mai multe motive: pieţele auto de pe bătrânul continent sunt în scădere, iar zona euro se confruntă cu o criză a datoriilor, pe când pieţele emergente arată o creştere a vâmzărilor, care este posibil chiar să se accelereze. Deja, din cele aproape 1,7 milioane de autoturisme pe an produse de BMW, 700.000 sunt fabricate în afara Europei. Decizia privind amplasamentul noii uzine va fi anunţată în toamnă.

România găzduieşte doi producători de autoturisme, Renault şi Ford. Acum trei ani, un alt producător german, Mercedes Benz, studia oprtunitatea deschiderii unei fabrici în vestul României, dar a ales în final oraşul Ungar Kecksemet. Uzina, la care producţia a început în acest an, a presupus o investiţie de 1,2 miliarde de euro.