YouTube și-a confirmat recent planul de eliminare a instrumentelor de blocat reclame. Gigantul american a declanşat recent un efort la nivel global pentru atingerea acestui obiectiv.

Măsurile erau deja vizibile unora dintre utilizatori de mai multe săptămâni.

YouTube forțează utilizatorii să nu folosească instrumente de blocat reclame

Astfel, utilizatorii care folosesc instrumente de blocat reclame sunt întâmpinaţi în momentul de față cu un nou mesaj. Acestora li se cere să dezactiveze extensiile folosite pentru blocarea reclamelor.

De asemenea, mesajul le spune utilizatorilor că extensiile de tip adblock contravin regulilor site-ului. Astfel, aceștia rămân cu trei opţiuni:

  • să se aboneze la serviciul YouTube Premium,
  • să urmărească reclamele tot mai dese și lungi;
  • să folosească alternative ale platformei.

În România, prețul serviciului este următorul:

  • 26.00 lei/lună, pentru o subscripție individuală.
  • 39.00 lei/lună, pentru o subscripție de familie (până la 5 membrii care au peste 13 ani);
  • 15.00 lei/lună, pentru o subscripție de student (nu toți studenții sunt eligibili, iar opțiunea necesită o verificare anuală).

Principalele beneficii ale acestei subscripții sunt următoarele: eliminarea reclamelor din videoclipuri, posibilitatea de a descărca videoclipuri și a le viziona offline, dar și opțiunea de a continua videoclipul cu ecranul telefonului închis.

Gigantul a introdus noi tipuri de reclame care nu pot fi oprite

Amintim că anunțul a venit la scurt timp după ce compania a introdus noi tipuri de reclame, inclusiv una de 30 de secunde pentru televizoare, care nu poate fi oprită.

De asemenea, noua măsură nu pare să fie aceeaşi în toate regiunile şi pentru toţi utilizatorii. De exemplu, mesajul afişat nu dispare decât după dezactivarea adblock-ului în unele cazuri, în vreme ce acesta poate fi închis în alte situaţii.

YouTube a derulat experimente în sensul contracarării adblock-erelor de mai multe luni. În momentul de față, acestea sunt extinse la nivel global.

YouTube este o platformă unde utilizatorii pot încărca și viziona materiale audio-video. Site-ul a fost creat în februarie 2005 de Chad Hurley, Steve Chen și Jawed Karim.

De la apariția sa, platforma a luat mai multe decizii care au fost privite drept controversate atât de utilizatori, cât și de YouTuberi. Totodată, au apărut mai multe alternative pentru YouTube, precum Odysee sau BitChute.