Chiar dacă deţine postura de lider al segmentului european al mașinilor de oraș, Ford Fiesta duce o luptă acerbă cu rivali precum Volkswagen Polo, Opel Corsa și Renault Clio. Câștigat cu greu anul trecut grație scăderii accentuate a vânzărilor germanului Polo, titlul de lider al clasei a impus o revizuire atât la nivel de design, cât și la capitolul tehnic. Astfel, noul Fiesta – care a debutat în această primăvară și în România – a împrumutat partea frontală a fratelui mai mare, Focus, și a fost dotat cu o gamă de propulsoare mai performantă. Dintre acestea se remarcă motorul de numai 999 cmc, în trei cilindri, care dezvoltă 100 CP și care, conform producătorului, consumă în regim mixt 4,5 l / 100km.

Mediu dificil
Dacă, în Europa, Ford Fiesta se poate lăuda cu primul loc în topul vânzărilor din segmentul mașinilor de oraș, în România, micul vehicul are o sarcină mult mai dificilă. Poziția strategică a Renault, partenerul Dacia, și o politică agresivă de prețuri  au făcut ca anul trecut Fiesta să fie nevoit să se accepte postura de vicecampion al clasei, după Renault Clio.  Apoi, apariția noului Sandero, care a urcat în primele patru luni din acest an până pe prima poziție a segmentului, precum și puternica ascensiune a lui Hyundai i20 au împins  Ford Fiesta până pe locul patru. Cu toate acestea, cele 296 de unități vândute în perioada ianuarie – aprilie dau speranțe americanilor de la Ford pentru o revenire în a doua parte a anului.

Sportivitate în clasa mică
Prezent și în echiparea modelului B-Max produs la Craiova, motorul EcoBoost de 1 litru a fost cel care a echipat versiunea Fiesta testată de Capital. În echipare Titanium și dotat cu o trasmisie manuală cu cinci trepte, vehiculul a dovedit, de-a lungul a mai bine de 300 km, că are toate atuurile necesare pentru a emite pretenții la primul loc în zona subcompactă a pieței, chiar dacă la capitolul preț era loc de mai bine. În ciuda unei capacități cilindrice reduse, cei 100 CP își fac simțită prezența foarte rapid după apăsarea pedalei de accelerație. E drept că, un condus sportiv transformă cifrele aferente consumului anunțate de producător într-o simplă poveste. Pentru că, la finalul călătoriei, consumul mixt afișat era de 6,4 l/100 km și nicidecum de 4,5 l /100 km.  În plus, lipsa celei de a şasea trepte de viteză a transmisiei este sesizabilă atunci când traseul te poartă pe o autostradă.  În privința manevrabilității însă, niciun alt concurent din segment nu se poate simți confortabil, atunci când este comparat cu Fiesta.
În habitaclu, modernismul se îmbină aproape perfect cu ergonomia, iar sistemele de comandă și control îți pot face viața foarte ușoară. Dacă ne referim doar la sistemul SYNC, care îţi permite să controlezi muzica şi să efectuezi şi să preiei apeluri de pe telefonul mobil, utilizând simple comenzi vocale, sau la sistemul de navigație și mulțimea de senzori de ploaie, parcare sau lumină, este clar că noul Ford Fiesta poate fi un partener confortabil de drum atât în oraș, cât și în afara acestuia.
Capitolul preț este unul dintre puținele elemente care penalizează micul model de oraș în fața unora dintre  concurenți. Astfel, dacă varianta de bază a lui Ford Fiesta (5 uși) – fără discounturi și oferte – costă 11.900 de euro, prețurile pentru Renault Clio încep de la 10.200 de euro, iar cele ale lui Volkswagen Polo, de la 11.174 euro.