Valoarea investiţiei în reţeaua de 450 ghişee automate se ridică la aproximativ 2,3 milioane de euro. ”BCR a derulat cel mai ambiţios plan de dezvoltare a unei reţele de Self Service – Cash In dintre toate băncile româneşti. Printre principalele avantaje ale utilizării ghişeelor automate se numără rapiditatea în efectuarea tranzacţiilor, durata unei operaţiuni reducându-se de la circa 4 minute la mai puţin de 40 de secunde. Timpul economisit de clienţii noştri de la începutul anului se ridică la circa 84.000 ore”, a spus Elena Ionescu Turda, şef departament ATM & Self Service, BCR.

Ghişeele automate sunt echipamente tip Self Service la care clienţii BCR, persoane fizice, pot efectua singuri operaţiunile dorite – plata facturilor, alimentarea conturilor curente sau rambursarea sumelor pentru cardul de credit. Tranzacţiile pot fi efectuate exclusiv în lei şi beneficiază de comision zero.

BCR dispune în prezent de un număr de aproape 685 de aparate – Cash In, şi anume 450 de APT (Ghişeu Automat de Plăţi), 72 de Maşini Multifuncţionale şi 163 de Automate de schimb valutar. Totodată, banca are instalate aproape 2.100 de ATM – uri (Cash Out).

Judeţele unde clienţii au ales să efectueze cea mai mare parte din operaţiuni la automatele bancare în defavoarea ghişeelor băncii sunt, pe lângă Municipiul Bucureşti, judeţele din vestul ţării (Timiş, Arad, Caraş Severin), dar şi în cele din est (Bacău, Vaslui, Vrancea, Galaţi). Dintre judeţele unde clienţii încă preferă operaţiunile la ghişeele băncii în locul celor la automatele bancare se numără Vâlcea, Gorj, Mehedinţi, Dolj şi Olt.

Din totalul tranzacţiilor efectuate prin Ghişeele Automate de Plăţi mai mult de jumătate o reprezintă plăţile de facturi urmate de alimentări conturi proprii şi rambursările ratelor pentru cardurile de credit.