Ministerul Turismului deruleaza doua licitatii tari
Ministerul Turismului a organizat doua licitatii pentru achizitionarea de servicii publicitare si media. Prima licitatie se refera la campania de comunicare a ofertelor turistice din Romania (creatie publicitara, angajare de spatii publicitare in mass-media din strainatate, strategie de media, distributie de materiale promotionale, panotaj, filme documentare turistice, site Internet, 12 tematici CD-ROM cu oferta turistica a Romaniei.) Pe lista scurta a licitatiei au intrat ofertele agentiilor Grey Bucuresti, Global Media, McCann-Erickson, MindShare si Ogilvy &Mather. Caietele de sarcini au fost puse la dispozitia agentiilor participante pe 6 august, iar predarea ofertelor s-a incheiat pe 27 august. (Scurt timp!) A doua licitatie are ca obiect campania de comunicare a vanzarilor de active ale societatilor turistice. Surse din cadrul ministerului ne-au declarat ca rezultatele licitatiei vor fi anuntate in cursul acestei saptamani.

GMP sustine ca McCann „i-a luat aerul”
Conducerea agentiei GMP Advertising, autoarea campaniei lui Traian Basescu la ultimele alegeri locale, ne-a declarat (ironic!) ca „se simte onorata ca o agentie precum McCann-Erickson a folosit pentru campania sa „Ia-ti un aer inteligent!” (aparate de aer conditionat General Electric), o tema asemanatoare cu cea a campaniei „Ia-ti un aer american!” (aparate de aer conditionat Americool – Frigotehnica), creata de GMP.” Agentia „reclamanta” a precizat ca actiunea de promovare Americool (avand personaj principal pe Marilyn Monroe) a inceput in luna mai, in timp ce campania creata de McCann-Erikcson (cea cu Enstein cu pletele in vant) a debutat ceva mai tarziu. Adrian Botan, director de creatie la McCann, ne-a declarat (dupa ce s-a intrebat ironic cine este GMP), ca asemanarea titlurilor celor doua campanii este o pura coincidenta, iar conceptul campaniei pentru aparatele General Electric e total diferit de cel de la Americool. Mai mult, Adrian Botan a mai spus ca „nu se poate pune proprietate intelectuala pe expresii uzuale de genul „Ia-ti un aer…”. Au fost destule promotii la bere cu expresii „Iti sar capacele…” si n-au fost probleme.” Dincolo de aceasta disputa (neinsemnata), trebuie remarcat cum DESTINUL (scris cu majuscule) pune la cale coincidente. In anii ’80, pe scena Teatrului Lucia Sturza Bulandra s-a jucat spectacolul cu piesa „Neinsemnatii”, apartinand autorului american Terry Johnson, in regia lui Ion Caramitru. Personajele principale ale piesei erau, culmea!, Albert Einstein si Marilyn Monroe, aflate, ati ghicit, intr-un conflict creat de dramaturg! Iata ca peste ani, imaginile celor doua personalitati se infrunta pe niste aparate de aer conditionat.

CNA a somat public Pro TV si Prima TV
In urma dezbaterilor asupra emisiunilor estivale din grilele de vara ale televiziunilor, Consiliului National al Audiovizualului (CNA) a hotarat sa avertizeze cu somatii publice posturile Pro TV si Prima TV. Emisiunile celor doua posturi „au facut mari concesii prostului gust si vulgaritatii, promovand chiar manifestari obscene intolerabile”, se precizeaza in comunicatul CNA remis presei.