Thomas Schaefer, directorul general al brandului Volkswagen, a arătat că dacă nu se va gestiona o reducere a preţurilor la energie în Germania şi în Europa, investiţiile în industriile mari consumatoare de energie sau în noi fabrici de celule de baterii vor fi practic nefezabile şi investitorii se vor orienta spre alte destinaţii.

Volkswagen vrea să devină cel mai mare furnizor mondial de vehicule electrice la mijlocul acestui deceniu şi în acest sens a dezvăluit o strategie care prevede construcţia a şase fabrici de celule de baterii pentru vehiculele electrice în Europa până la finele acestui deceniu. Împreună, cele şase fabrici de baterii din Europa ale Volkswagen vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030.

„Dacă nu reuşim să gestionăm, rapid şi fiabil, o reducere a preţurilor la energie în Germania şi în Europa, investiţiile în industriile mari consumatoare de energie sau în noi fabrici de celule de baterii vor fi practic nefezabile şi investitorii se vor orienta spre alte destinaţii”, a scris Thomas Schaefer într-un mesaj pe LinkedIn.

Proiectul unei cooperări industriale nu-şi atinge obiectivele în domeniile cruciale

Proiectul unei cooperări industriale anunţat săptămâna trecută de Ministerele Economiei din Franţa şi Germania „nu-şi atinge obiectivele în domeniile cruciale şi nu rezolvă priorităţile”, a adăugat Schaefer.

Criza energiei din Europa este amplificată de modul în care continentul va răspunde programului Inflation Reduction Act (IRA), lansat de preşedintele american Joe Biden, care oferă reduceri de preţ de până la 7.500 de dolari la achiziţionarea unui vehicul electric, în cadrul unui plan destinat să îi încurajeze pe constructorii auto să îşi reducă dependenţa de China.

Oficialii UE susţin că programul de subvenţii încalcă reglementările Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC) şi discriminează firmele din afara SUA, a arătat Bloomberg.

Programele UE nu se concentrează suficient pe extinderea producţiei industriale

Programele UE nu se concentrează suficient „pe accelerarea pe termen scurt, şi pe extinderea producţiei industriale”, a avertizat Schaefer, criticând ceea ce el a numit „reglementările demodate şi birocratice privind ajutorul de stat”.

În altă ordine de idei, trebuie spus că Volkswagen a recomandat tuturor mărcilor pe care le deține să întrerupă publicitatea plătită pe Twitter până la noi ordine, după preluarea platformei de către miliardar. În acest context, un purtător de cuvânt al companiei a declarat că toate mărcile au urmat acest sfat, în timp ce Audi a ales să oprească activitățile organice, precum postările directe, și să răspundă doar la întrebările clienților de pe site.