Expoziția auto de la Geneva a fost întotdeauna locul unde, aflate pe teren neutru, marile companii din industria auto au preferat să se lupte de la egal la egal. Avalanșa de concepte, studii de design, premiere mondiale sau europene venite de la producători din toate colțurile lumii care a încăput și la ediția din acest an în cele șapte hale imense ale complexului Palexpo nu face decât să confirme regula. Simpla enumerare a câtorva dintre cele mai importante exponate care vor sta în lumina reflectoarelor în halele de la Palexpo este suficientă pentru a demonstra importanța acestui eveniment atât pentru cei din industrie, cât și pentru potențialii clienți. Alfa Romeo 4C, Audi RS Q3, BMW Seria 3 GranTurismo, Ford EcoSport, McLaren P1, Mercedes-Benz CLA, Opel Cascada, Renault Captur, Skoda Octavia, Volkswagen Golf GTI sau Volvo XC60 vor fi studiate, întoarse pe toate fețele, criticate sau lăudate, după cum susțin organizatorii, de circa 10.000 de jurnaliști și nu mai puțin de 700.000 de vizitatori.

Dacia și Ford printre vedete

În ciuda secretomaniei cronice care a caracterizat fiecare nouă lansare a unui model Dacia, informațiile din piață indică prezentarea la Geneva Motor Show, în premieră mondială, a urmașului modelului Logan MCV. Conform presei din Franța și Germania, noul break Dacia va împrumuta de la predecesorul său spațiul suficient pentru șapte persoane și va beneficia de o modificare a designului exterior în linie cu noua gamă. Este de așteptat ca mașina să înglobeze și noile sisteme de comandă, control și confort prezente pe Logan și Sandero. Tot la Geneva, Dacia va prezenta și un Duster „cosmetizat“. Cealaltă companie auto care deține o fabrică în România, Ford, va lansa micul SUV EcoSport, un model care ar putea avea șanse, în funcție de evoluția sa pe piața europeană, să devină al doilea produs al uzinei de la Craiova. Pe lângă noutățile Dacia și Ford, românii vor putea afla, începând cu 5 martie, detalii despre modele de serie cu care producătorii auto vor invada piața în următoarele luni. De asemenea, având în vedere că 10% din totalul exponatelor vor fi „verzi“, adică emit mai puțin de 100 gr CO2/km, expozanții vor dezvălui și mici crâmpeie din viitorul industriei auto.