Un segment din Autostrada „Moldovei” A7, deschis integral circulației vineri, 11 iulie 2025

Un segment din Autostrada „Moldovei” A7 va fi deschis integral circulației vineri, odată cu finalizarea lucrărilor la unul dintre cele mai lungi poduri rutiere din România, cel peste râul Buzău. Inaugurarea completă a Lotului 1 al tronsonului Buzău – Focșani de pe A7 are loc la aproape 11 luni după data inițială estimată pentru finalizare.

DRDP Buzău a anunțat că vineri, 11 iulie 2025, începând cu ora 12:00, circulația rutieră va fi deschisă oficial pe podul peste râul Buzău, inclusiv pe sensurile giratorii de descărcare către DN2B, în zona Buzău Est, precizând că recepția finală a lucrărilor a fost deja realizată.

Traficul va fi dirijat către DN28 prin două dintre bretelele nodului rutier, care face legătura cu lotul adiacent construit de compania turcă Nurol, respectiv lotul 3 al autostrăzii A7, pe tronsonul Ploiești – Buzău.

Podul peste râul Buzău, cu o lungime de 1,36 kilometri, reprezintă cea mai mare structură a autostrăzii A7 pe segmentul Buzău-Focșani și este unul dintre cele mai lungi poduri rutiere din România. Odată cu inaugurarea acestuia, vor fi deschiși traficului și ceilalți 3,24 kilometri ai primului lot, care se întind între nodurile Buzău Est (DN2B) și Buzău Nord (Vadu Pașii).

Podul peste Buzău se află în întârziere

Deschiderea tronsonului a fost amânată semnificativ în raport cu termenul stabilit în contract.

Contractul pentru cei 4,6 kilometri ai Lotului 1 de pe autostrada Buzău-Focșani a fost încheiat cu firma UMB în septembrie 2022, iar termenul inițial de finalizare era august 2024. Ulterior, UMB a beneficiat de o prelungire a termenului până în ianuarie 2025, însă și acest termen a fost depășit.

Până acum, din Lotul 1 a fost deschis traficului doar un drum de legătură cu DN2, lung de aproape 7 kilometri, care asigură conexiunea cu tronsonul 2, acesta fiind inaugurat în noiembrie.

„Deși este doar un ciot, tronsonul este esențial deopotrivă pentru traficul local, regional și de lung parcurs deoarece creează o alternativă de traversare a Râului Buzău, cei mai mulți șoferi urmând a se reorienta pe varianta de tranzit prin sud-estul orașului, pe relația Spătaru-Bulevardul Industriei cu ieșire în „Bariera Brăila” pe DN2B”, explica Asociația Pro Infrastructura.

Până la sfârșitul anului 2025, constructorii turci de la Nurol vor finaliza Lotul 3 al autostrăzii A7, pe tronsonul Ploiești – Buzău, în zona de vest, după Buzău. Astfel, șoferii vor putea circula pe o autostradă continuă ce va lega A3 (Dumbrava), prin Buzău Est, până la nord de Focșani.

Autostrada A7 Buzău – Focșani, Lotul 1

  • Lungime: 4,6 km (+7 km drum de legătură)
  • Valoare: 690 mil lei (fără TVA)
  • Constructor: SA&PE – UMB – Tehnostrade
  • Început execuție proiect: decembrie 2022
  • Termen inițial de finalizare: august 2024
  • Termen de finalizare actualizat: iulie 2025
  • Stadiu fizic: 99%