Lucrările la tronsonul Moara Vlăsiei – Ploieşti al Autostrăzii Bucureşti – Ploieşti aproape că s-au oprit, iar principalul motiv îl reprezintă datoriile pe care statul le are de achitat faţă de constructori.

„Companiile UMB Spedition, Euroconstruct Trading 98 şi Pa&Co International nu au mai primit niciun ban de circa două-trei luni”, a declarat pentru Capital.ro, Adrian Ionescu, director în cadrul Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). El a explicat că din acest motiv se aşteaptă ca proiectul să fie întârziat.

Aproape că nu se mai lucrează

În prezent, la cei 42,5 kilometri de autostradă se lucrează la nivel de avarie, şi este foarte posibil ca acest lucru să se menţină până anul viitor. Ritmul lucrărilor ar putea fi înteţit abia după alocarea fondurilor necesare pentru plata datoriilor acumulate.

Termenul va fi depăşit

Mai mult, deşi cosnstructorii spun că tronsonul de autostradă este gata în proporţie de 85%, Ionescu este de părere că termenul de predare va fi depăşit, iar în cel mai fericit caz lucrările vor fi gata abia în perioada octombrie – noiembrie 2010. Termenul contractual a fost stabilit pentru luna iunie 2010.

„E de aşteptat se înregistreze întârzieri la autostradă în aceste condiţii, pentru că fără aceşti bani, constructorii nu pot lucra”, a explicat Ionescu. Totuşi, intârzierea nu va fi imputată constructorilor.

Peste 100 de milioane de lei numai către UMB

Constructorul UMB Spedition are de primit peste o sută de milioane de lei. Partonul companiei, Dorinel Umbrărescu a precizat că nu ştie când va primi banii. El a cerut o întâlnire cu reprezentanţii CNADNR pentru rezolvarea situaţiei, iar dacă acest lucru nu se va întâmpla, ar putea să apeleze chiar la justiţie.

Umbrărescu este de părere că termenul contractual poate fi respectat, însă numai dacă vor fi alocaţi banii pentru plata datoriilor şi pentru finanţarea în continuare a acestui proiect. „Lucrările nu au fost oprite, dar continuă la relanti, din cauza vremii şi a lipsei banilor”, a declarat patronul UMB.

Tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti este prima autostradă din România construită de firme autohtone, respectiv de consorţiul „regilor asfaltului”: Euroconstruct Trading (Dan Besciu), Pa&Co International (Costel Căşuneanu) şi UMB Spedition (Dorinel Umbrărescu).Valoarea iniţială a proiectului a fost de aproape 240 de milioane de euro, dar, pentru că soluţia tehnică a fundaţiei a trebuit schimbată, costurile totale vor fi mai mari.

Celălalt tronson, Bucureşti-Moara Vlăsiei (19,5 kilometri) este construit de consorţiul italian JV Pizzaroti-Tirena Scavi, în baza unui contract de 183 de milioane de euro. Lucrările ar trebui să fie gata peste un an.