Prevederile din Codul Rutier referitoare la cauciucurile de iarna spun că acestea sunt obligatorii pe drumurile acoperite de polei sau zăpadă, neexistând o dată calendaristică în ceea ce privește intrarea lor în vigoare. De asemenea, legea nu precizează nimic despre roata de rezervă, daca trebuie sau nu prevăzută cu cauciuc de iarnă sau all-season, în schimb doar trei cauciucuri de iarnă şi unul de vară atarge amenda poliţistului.

Legislaţia rutieră nu precizează nimic în ceea ce priveşte cauciucul roţii de rezervă, nici nu prea ar avea cum, întrucât multe maşini au doar Kit de Umflare sau au ca roată de rezervă una cu care să ajungi până la vulcanizare. Pe de altă parte, legea arată că autovehiculul trebuie să aibă în dotare 4 roţi cu cauciucuri de iarnă sau all-season, altfel şoferul este pasibil de amendă.

Aşadar, în cazul în care faceţi pană şi aveţi neşansa să fiţi opriţi de poliţie având un cauciuc de vară, cel de pe rezervă, rămâne la latitudinea poliţistului dacă vă amendează sau nu. Ca să nu se ajungă într-o astfel de situaţie, cel mai bine ar fi ca rezerva să aibă în dotare cauciuc de iarnă sau all-season, dacă geanta permite şi nu este roată din aceea mai mică de dimensiuni şi solidă.

Amenzi uriașe pentru inexistenţa anvelopelor de iarnă acolo unde se circulă în condiţii de iarnă

„Este sancţionată conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate cu dispozitive antiderapante. Amenda pentru fapta menţionată este prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni (de la 9 la 20 puncte-amendă, respectiv între 1.305 şi 2.900 de lei) și se va reține certificatul de înmatriculare/înregistrare al autoturismului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare fără drept de circulație”, informează Poliţia Rutieră.