Acest mod de operare in fraudarea cartilor de credit este din ce in ce mai uzitat in Romania, sustine generalul Alexandru Ionas, director al centrului regional de combatere a crimei transfrontaliere. Pentru a nu cadea in plasa infractorilor, generalul Ionas sfatuieste posesorii de carduri sa nu apeleze numerele de telefon inscrise pe biletelele lipite pe bancomate, in cazul in care cardul ramane blocat. Pentru ca, de obicei, numarul de telefon indicat pe bancomat ca apartinand unui service este pus de cel care a „aranjat” aparatul sa se blocheze. Infractorul sta in expectativa si cand primeste telefon de la eventuala victima ii spune acesteia sa stea la fata locului si sa astepte ca va sosi cineva care ii va returna cardul. Ajuns la bancomatul cu pricina, se prezinta ca fiind din partea unei companii oarecare, cere posesorului codul cardului, il memoreaza, dupa care invoca un motiv tehnic pentru care cardul nu poate fi scos imediat din aparat. Isi invita victima la sediul companiei. Imediat la bancomat soseste o alta persoana, careia primul infractor i-a comunicat prin telefon codul cardului, si devalizeaza contul.
Pentru a evita contactul cu acest gen de infractori, posesorii de card trebuie sa apeleze, in eventualitatea blocarii cardului in bancomat, institutia careia ii apartine aparatul.