Legal, companiile de telefonie sunt obligate să vă prezinte istoricul numărului pe care îl primiţi.
Asaltat de apeluri

La sfârşitul anului trecut, Dan şi-a făcut un abonament nou la telefon. După vreo două săptămâni, a început să primească telefoane: "Alo, vrem să trimitem şi noi un pachet". L-au sunat vreo cinci persoane, s-a mirat şi s-a gândit că e vreo greşeală. "Am dat o căutare pe internet şi am aflat că numărul a aparţinut unei firme de curierat", spune Dan.
Mai târziu, cam la o lună au început să primească mesaje de la bănci: "Vă reamintim că trebuie să plătiţi rata la bancă". "Le-am cerut celor de la bancă să nu mă mai sune, iar replica a fost: «Nu putem să vă scoatem din baza de date fără acordul celui care a făcut creditul şi care a indicat acest număr în contract». Dacă a făcut un credit ipotecar pe 30 de ani, o să mă sune lunar să-mi ceară să plătesc rata?".

Un număr folosit stă trei luni în carantină

A încercat să rezolve problema la operator, în magazinul unde şi-a făcut abonamentul. "Soluţia lor era ca eu să plătesc o taxă de 15 euro pentru a schimba numărul. De ce să plătesc eu dacă nu e vina mea?".

Reprezentanţii Orange spun că numerele stau în carantină pentru o perioadă de trei luni, după care pot fi activate din nou şi alocate noilor abonaţi. Iar cine vrea să-şi schimbe numărul plăteşte o taxă.

"În mod normal, operatorul ar fi trebuit să furnizeze toate informaţiile consumatorului înainte de încheierea contractului, pentru ca acesta să poată lua o hotărâre în deplină cunoştinţă de cauză. Dacă ar fi ştiut că numărul de telefon a aparţinut anterior unei companii, probabil şi-ar fi ales altul", ne-a explicat Mihai Titichi, şeful serviciului juridic din cadrul Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România.

Acesta mai adaugă că, din cauza faptului că operatorul nu şi-a informat clientul, ar trebui să schimbe numărul fără nicio taxă.